علت ریزش بخشی از دیوار قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز چیست؟

علت ریزش بخشی از دیوار قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز چیست؟

ایسنا/هرمزگان معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان به بیان جزئیات ریزش بخشی از دیوار قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز پرداخت.

عباس نوروزی صبح امروز (۱۹ اردیبهشت ماه) در تشریح این خبر افزود: بخش فروریخته نزدیک به ۳۰مترمربع از دیوار این قلعه است که قرار بود بازسازی شود.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان اضافه کرد: هفته گذشته بحث بازسازی این بخش از دیوار که به علت فرسودگی بیش از حد ترک خورده بود در شورای فنی استانداری مطرح شده و مقرر بود پس از تایید وزرات میراث فرهنگی بازسازی شود.

وی در پایان اضافه کرد: مجموعه قلعه پرتغالی‌ها ۱۱۵۰۰ مترمربع مساحت دارد که مرمت و بازسازی آن به لحاظ بزرگی و معماری پیچیده دارای سختی‌های زیادی است.

به گزارش ایسنا، قلعه پرتغالی‌های هرمز یکی از چندین قلعه‌ای است که به همین نام در جنوب ایران توسط پرتغالی‌ها ساخته شده است؛ پرتغالی‌ها در زمان اشغال ایران این ساختمان‌ها را برای اسکان نظامیان و اغلب در فاصله‌ای کوتاه از بندرگاه‌های اصلی می‌ساختند، این قلعه نیز در فاصله‌ای کمتر از یک کیلومتر از اسکله اصلی جزیره ساخته شده و به‌نوعی تنها بنای تاریخی جزیره به شمار می‌آید.این قلعه ۲۰ هزار مترمربع مساحت دارد که ۱۵ هزار مترمربع از آن باقی مانده و پنج هزار مترمربع آن براثر فرسایش از بین رفته است.

انتهای پیام

منبع خبر

نظرات بسته شده است.