فولکس واگن می خواهد تا سال ۲۰۳۰ مجهزترین خودروی خودران دنیا را معرفی کند

فولکس واگن می خواهد تا سال ۲۰۳۰ مجهزترین خودروی خودران دنیا را معرفی کندفولکس واگن

مدیر عامل شرکت خودروسازی فولکس واگن گفته است که خودروهای خودران آینده این شرکت تا سال ۲۰۳۰ به انواع مختلف فناوری‌های پیشرفته از جمله دوربین‌ها و سنسورها مجهز خواهد شد که این فناوری‌ها موجب تبدیل شدن خودروهای الکتریکی فولکس واگن به بزرگترین جمع‌‌آوری کننده اطلاعات و داده‌ها در بین تمام خودروهای بازار خواهند شد.

البته فولکس واگن معتقد است که برای دستیابی به سطح ۳ خودرانی در خودروهای الکتریکی نیاز به تجهیزات راداری است اما ایلان ماسک مدیرعامل تسلا نظر متفاوتی دارد و معتقد است که با استفاده از دوربین‌های Tesla Vision می‌توان به این سطح دست یافت.

مدیرعامل تسلا گفته است که این شرکت هم اکنون در حال تست خودروهای خود در خیابانهای مونیخ و هامبورگ است و قرار است اولین نمونه از خودروهای تمام خودران این شرکت در سال ۲۰۳۰ ارائه شوند. این شرکت امیدوار است با تجهیز کردن این خودروها به انواع تجهیزات بتواند با شرکت‌هایی مثل تسلا رقابت کند.

فولکس واگن برای اینکه نشان دهد خودروهای خودران آینده‌اش نیازی به عملکرد راننده ندارند قصد دارد از فناوری‌هایی متعددی مثل دوربین‌های پیشرفته و سنسورهای لیدار بر روی این خودرو استفاده کند. هدف این شرکت آن است که خودروهای خودران خود را از نظر جمع‌آوری اطلاعات و داده‌ها به منظور هدایت خودرو به سطحی برساند که رقیبی برای آن در بازار وجود نداشته باشد.

البته این موضوع می‌تواند از لحاظ امنیتی نگرانی‌هایی را در پی داشته باشد و به همین دلیل است که دولت آلمان در رابطه با جمع‌آوری اطلاعات کاربران بسیار سختگیر است و به نظر می‌رسد که فولکس واگن در این زمینه با مشکلات قانونی مواجه خواهد شد.

فولکس واگن در سال ۲۰۲۰ حدود ۲.۶ میلیارد دلار برای خرید استارتاپ Argo AI خرج کرد. این شرکت توسط رئیس سابق واحد سیستم‌های خودران گوگل تاسیس شده بود و ظاهراً توانسته بود به سطح ۴/۵ خودرانی در خودروهای الکتریکی دست یابد.

برخی کارشناسان معتقدند که فولکس واگن به عنوان رقیب تسلا، در سال ۲۰۲۴ از این شرکت پیشی خواهد گرفت و بنابراین باید ببینیم که برنامه‌های این شرکت برای توسعه خودروهای خودران آینده خود چه خواهد بود.

منبع: Notebookchek

منبع خبر

نظرات بسته شده است.