قوای سه گانه در حل مشکلات معیشتی مردم کوشاتر عمل کنند

قوای سه گانه در حل مشکلات معیشتی مردم کوشاتر عمل کنند

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، سهراب گیلانی در نشست علنی امروز- یکشنبه- در نطق میان دستور خود گفت: امیدوارم در سال جاری شاهد ریشه‌کنی کرونا، گشایش‌ها و موفقیت های مختلف اقتصادی به ویژه در زمینه رونق تولید، اشتغال، توسعه کشاورزی، مدیریت بر قیمت‌ها و فراوانی نعمت در معیشت زندگی مردم کشورمان باشیم.

نماینده شوشتر و گتوند افزود: قوای سه گانه باید با جدیت و هم‌افزایی این گشایش‌ها را به طور واقعی به عنوان وظیفه اصلی خود تحقق بخشند و در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم کوشا تر از گذشته بوده و از واردات کالاهایی که مشابه آن در ایران ساخته می‌شود، جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه از رییس، هیئت رییسه و نمایندگان محترم مجلس انتظار می‌رود بر اجرای شعار سال، قانون منع تحریم، کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از گرانی افسار گسیخته نظارت کرده و به مردم گزارش دهند، اضافه کرد: وزارت امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده برجام با شجاعت در این میدان اقدام کنند و بدانند تخاصم و تحریم‌های چند ساله اخیر آمریکا علیه ایران قطعاً به شکست آمریکا می‌انجامد، زیرا آمریکا در طول 42سال گذشته تاکنون همه راه‌های ممکن برای تضعیف و تغییر نظام در ایران را پیموده اما نتیجه‌ها نشان می‌دهد، آمریکا در تأثیرگذاری سیاسی و عملکرد نظامی، امنیتی و اقتصادی به تدریج در ایران، منطقه و جهان بلکه در داخل کشور خود نیز روند کاهشی دارد و در برخی موارد ضعیف و شکست خورده است.

گیلانی گفت: از مهمترین شکست ها و دشمنی‌های آمریکا عبارت است؛ پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را با شکست تاریخی و همیشگی پذیرفت و سفارتخانه اش به عنوان لانه جاسوسی تسخیر، تعطیل و دیپلمات‌هایش اخراج شدند و در این میدان مبارزه با مجاهدت‌های مردم، استقلال سیاسی ایران تضمین و تثبیت شد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان تصریح کرد: در جریان واقعه طبس و در تحمیل جنگ ۸ ساله تحمیلی، آمریکا به همراه متحدان منطقه‌ای و اروپایی شکست غیرقابل جبران و برگشتی را تجربه کرد و تسلیم شد و در این میدان با مجاهدت و شهادت طلبی مردم، ایران به دوازدهمین قدرت نظامی دنیا رسید و در این حوزه پیشرفت شگفت انگیزی داشت.

گیلانی با اشاره به سومین شکست آمریکا، افزود: جنایت‌های چند ساله اخیر آمریکا در تجاوز به کشورهای منطقه با لشکرکشی نظامی و تشکیل و حمایت از داعش جنایتکار با دکترین منطقه‌ای رهبری عزیز و فرماندهی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شکست بزرگی در سطح منطقه را پذیرفت و در این هم آورده نابرابر جبهه مقاومت اسلامی با پیروزی نظامی به کمال و بلوغ سیاسی و نظامی رسید.

وی با بیان اینکه آمریکا به عنوان دشمن مشترک ملت‌ها در منطقه شناخته شده و فریاد مرگ بر آمریکا بین ملت‌های منطقه طنین‌انداز شده است، ادامه داد: با توجه به اعمال چندین ساله راهبرد محدودسازی و تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران، شاهد پیشرفت کشورمان در حوزه‌های علمی، انرژی، دفاعی، عمرانی نظامی و پیشرفت‌های هسته‌ای و امنیتی هستیم که با مقاومت، صبر و شکیبایی مردم ایران در مقام هجدهمین کشور در بین ۲۰۰ کشور قرار گرفت.

نماینده شوشتر بیان کرد: ایران با آمریکا در مذاکره مجدد برجام «نه بزرگ» را گفته است، آمریکا باید تسلیم ملت ایران شود و تحریم‌ها را لغو کرد و پوزش بخواهد. مجلس با جدیت قانون راهبردی منع تحریم را پیگیری می‌کند و دولت، وزارت امور خارجه و شورای امنیت ملی موظف به اجرای آن هستند.

گیلانی با بیان اینکه تحریم‌های تحمیلی به مثابه جنگ اقتصادی علیه ملت ایران است اما تجربه تاریخی ۴۲ ساله مقاومت ایران نشان داده که آمریکا تسلیم خواهد شد، تصریح کرد: ایران حداکثر تا سه سال دیگر از این تنگناهای اقتصادی با پیروزی کامل عبور خواهد کرد و انشاالله به استقلال اقتصادی خواهد رسید زیرا ایران با مقاومت، صبر و یکه و تنها روزی به استقلال سیاسی رسید و روز دیگر استقلال دفاعی، نظامی، امنیتی و پیشرفت هسته ای را جشن گرفت و در آینده‌ای نزدیک نیز با انتخاباتی شایسته برای ریاست جمهوری و با وحدت سه قوا استقلال اقتصادی را به دست آورده و جشن خواهیم گرفت.

وی اضافه کرد: از وزیر نیرو می خواهم دستور پیگیری جلسات شرکت مدیریت منابع آب ایران در خصوص سازه‌های آبی شوشتر صادر کند، همچنین از وزیر صمت میخوایم دستور پیگیری مصوبات جلسات صنعتگران شوشتر و گتوند را صادر کند.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.