لینکدین پروفایل کاربرانی که به میدان تیان‌آن‌من چین اشاره کرده باشند مخفی می‌کند

لینکدین پروفایل کاربرانی که به میدان تیان‌آن‌من چین اشاره کرده باشند مخفی می‌کند

مایکروسافت اخیراً به‌خاطر فاش شدن همکاری‌اش با کشور چین در سانسور کردن تصاویر و مطالب مرتبط با مرد میدان تیان‌آن‌من، در نتایج جستجوی موتور جستجوی بینگ مورد انتقادهای فراوانی قرار گرفته است.

حالا یک محقق امنیت سایبری به نام کوین بیومونت (Kevin Beaumont)، زوایای دیگری از این سانسور فاش کرده است. این محقق در ضمن تحقیقات خود متوجه شده است که اگر پروفایل لینکدین شما، به هر نحوی، به مرد میدان تیان‌آن‌من اشاره کرده باشد، مایکروسافت پروفایل شما را از دید کاربران چینی مخفی می‌کند.

مطالب مرتبط:

ظاهراً لینکدین با ارسال پیامی به کاربران، درباره استفاد از نام یا تصویر مرد میدان تیان‌آن‌من در پروفایل‌شان هشدار داده و از آن‌ها خواسته است که آن را از پروفایل خود حذف کنند.

مقامات چینی اخیراً مدیران لینکدین را به‌خاطر نداشتن کنترل کافی روی گفتگوهای سیاسی در این پلتفرم سرزنش کرده‌ بودند. این در حالی است که مایکروسافت به‌خاطر تبعیت از خواسته‌های چین، به‌شدت از طرف نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا تحت فشار است.

به نظر می رسد مایکروسافت با این کار، ریسک بسیار بزرگی کرده است و ممکن است در آینده با مشکلاتی زیادی مواجه بشود؛ در هرحال باید منتظر بمانیم و ببینیم که نتیجه این مجادلات سرانجام به کجا می‌رسد.

منبع: Ms Power User

منبع خبر

نظرات بسته شده است.