مجلس شفافیت را از خود شروع کند

مجلس شفافیت را از خود شروع کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، منصور علی زارعی کیاپی در نشست علنی امروز -سه شنبه – در نطق میان دستور خود، گفت: مردم منتظر تحول عمیق در حوزه‌های مختلف اداره کشور هستند و نمایندگان این تحولات را باید ابتدا از مجلس آغاز کنند. ملت بزرگ ایران مجلس را باید در میدان عمل ببیند، میدان عمل مجلس قانون‌گذاری کارآمد و نظارت میدانی بر حسن اجرای قوانین است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست تاکید کرد: میدان عمل مجلس شفافیت امور اداره کشور است، مجلس باید شفافیت را از خود شروع کند و با تصویب قوانین کارآمد همه اقدامات هر سه قوه را شفاف کند.

وی اضافه کرد: شفافیت مهمترین ابزار مبارزه با فساد و اصلی‌ترین مولفه ایجاد ارتباط برای ملت است و مجلس انقلابی به واسطه تدوین قوانین شفاف و کارآمد باید از همه ظرفیت‌های مردم در اداره کشور استفاده کند.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود با بیان اینکه همکاران مجلس در انجام وظایف نظارتی خود در سال گذشته در تراز مجلس انقلابی عمل نکردند، گفت: وضعیت معیشت مردم نگران کننده است و مجلس سنگین‌ترین مسئولیت را در این حوزه دارد، مجلس یازدهم هم انقلابی است و هم قوی.

زارعی گفت: تفکر انقلابی هیچ مشکلی را لاینحل نمی‌داند، تفکر انقلابی انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و جنگ با استکبار جهانی را اداره کرده است، در تفکر انقلابی در انجام کارها نمی‌توانیم وجود ندارد در اوایل جنگ تفکر لیبرال راه حل مقابله با دشمن را زمین دادن و زمان گرفتن می‌دانست در جنگ اقتصادی اخیر همین تفکر بر سر میز برجام دست دادن با دشمن و خندا آن را راه حل مبارزه با استکبار و حل مشکلات می‌دانست.

وی اظهار داشت: تفکر انقلابی حتما می تواند مشکل تولید، توزیع، تورم، کنترل نظام پولی و وابستگی اقتصاد کشور به نفت را حل کند. تفکر انقلابی هرگز مردم را رها نمی کند و همواره منافع ملی را بر منافع فردی و حزبی و جریانی ترجیح می‌دهد.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.