محسن رضایی: لایحه‌های بهبود وضعیت مناطق آزاد پیگیری می‌شود

محسن رضایی: لایحه‌های بهبود وضعیت مناطق آزاد پیگیری می‌شود

به گزارش ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم، محسن رضایی روز دوشنبه در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با وی افزود: یکی از محورهای سیاست اقتصاد مقاومتی این است که عملکرد و طرح‌های مربوط به هر منطقه آزاد به صورت جداگانه و با توجه به شرایط اجتماعی و وسعت آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: لازم است تمام جزیره قشم به منطقه آزاد تبدیل شود تا مدیریت دوگانه و مشکلات قانونی در این منطقه به کلی رفع شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان از فعالیت‌های سازمان منطقه آزاد قشم تقدیر و تصریح کرد: توسعه زیربنایی و روستایی، ایجاد پالایشگاه و پتروشیمی، زیرساخت‌های آب و برق و همچنین توسعه اسکله‌های نفتی در قشم بی‌سابقه است.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این دیدار گفت: اهداف و سیاست‌های دولت تدبیر و امید برای ایجاد توسعه متوازن و ایجاد اشتغال پایدار در جزیره قشم دنبال شده است.

حمیدرضا مومنی افزود: روند فعالیت‌ها در راستای توسعه ملی و منطقه ای و ارتقای موقعیت اقتصادی کشور در جزیره قشم، مطلوب و امیدوارکننده است.

وی ادامه داد: ایجاد امید، انگیزه و جذابیت برای حضور سرمایه گذاران و کارآفرینان، رونق فعالیت‌های اقتصادی و بهبود کیفیت زندگی مردم از مزایای فعالیت‌های زیرساختی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم است و توسعه پایدار و متوازن را در این جزیره رقم زده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد در این دیدار همچنین طرح‌های توسعه‌ای و اقدامات انجام شده سازمان در حوزه های زیرساختی، عمرانی، اقتصادی و گردشگری قشم را ارایه کرد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.