مراجعه ۵۰ درصد داوطلبان ثبت نام شوراهای شهر به فرمانداری ها/پیش بینی افزایش ثبت نام ها تا فردا

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به ثبت نام حضوری و غیر حضوری داوطلبان گفت: حدود ۵۰ درصد داوطلبان ثبت نام شوراهای شهر با مراجعه به فرمانداری ها ثبت نام خود را تکمیل کردند.

به گزارش ایسنا، سید اسماعیل موسوی پس از بازدید از ساختمان شماره ۲ فرمانداری تهران یعنی محل ثبت نام ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: از ۲۰ اسفند ماه فرایند ثبت نام شوراهای شهر آغاز شده و تا ۲۶ اسفند نیز ادامه دارد. در حقیقت یک هزار و ۳۹۱ شهر در سراسر کشور عملیات ثبت نام شوراهای شهر آنها در حال انجام است.

وی افزود: قابل پیش بینی بود که در شروع کار و روزهای نخست تعداد داوطلبان برای ثبت نام کمتر باشد چرا که تصمیم جدی برای ثبت نام نگرفته بودند. این در حالیست که از روز گذشته سیر ثبت نام ها صعودی شده و برای امروز و فردا نیز پیش بینی افزایش ثبت نام ها را داریم.

وی ادامه داد: در این دوره ۴ روش برای ثبت نام پیش بینی شده که نخست اپلیکیشن موبایلی است که درصد قابل قبولی از داوطلبان از منزل به این شیوه ثبت نام کردند . روش دوم نسخه دسکتاپ روی رایانه های شخصی است که حدود ۱۶ درصد از داوطلبان از این روش استفاده کردند و روش دیگر مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و مراجعه حضوری به فرمانداری هاست که حدود ۵۰ درصد داوطلبان هم با مراجعه به فرمانداری ها ثبت نام خود را انجام دادند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: بر اساس قانون ثبت نام شوراها در ۷ روز انجام می شود و فردا نیز از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ روال ثبت نام ادامه دارد و روزهای آخر تعداد داوطلبان زیادتر خواهد شد . لذا همکاران ما در فرمانداری ها باید تمام این ثبت نام ها را بررسی کنند و بررسی بخشی از ثبت نام داوطلبان به روز چهارشنبه موکول می شود اما به قطع فردا آخرین روز ثبت نام خواهد بود.

انتهای پیام

نظرات بسته شده است.