مقاومت در مسیر حق ویژگی مهم حضرت ابوطالب بود

مقاومت در مسیر حق ویژگی مهم حضرت ابوطالب بود

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا رمضانی روز پنجشنبه در اختتامیه همایش بین المللی حضرت ابوطالب حامی پیامبر اعظم(ص) در قم، افزود: صدر اسلام شخصیتی به تاثیرگذاری حضرت ابوطالب به چشم خود ندیده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: بازتعریف و شناسایی شخصیت های اثرگذار و برجسته تاریخ اسلام بود و یکی از افرادی که در مساله بعثت نقش ویژه ای داشته حضرت ابوطالب بوده و نباید نسبت به این فرد مهم تاریخی نگاه های قومی و مذهبی صورت بگیرد.

رمضانی ابراز داشت: حضرت ابوطالب از افتخارات اسلام بوده و باید به صورت جامع شناخته شود، حضرت ابوطالب در صدر اسلام از مظلوم ترین شخصیت ها بود و فردی به مظلومیت وی در رابطه با بعثت پیدا نمی شود.

وی اضافه کرد: پاسخ به شبهات پیرامون حضرت ابوطالب و ایجاد جنبش حضرت ابوطالب شناسایی از اهداف مهم این همایش بین المللی و مهم بوده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: مراجع تقلید استقبال ویژه ای از برگزاری این همایش کردند و آیت الله مکارم شیرازی خواستار ساخت فیلم جامعی در رابطه با حضرت ابوطالب شده است.

به گفته رمضانی، حوزه های علمیه در معرفی شخصیت حضرت ابوطالب کم کاری کرده است و اگر این شخصیت مهم تاریخی نبود مشخص نبود مساله بعثت و رسالت نبی مکرم اسلام به چه نحوی در آن شرایط دشوار می خواست ادامه پیدا کند.

وی تاکید کرد: در برگزاری همایش بین المللی حضرت ابوطالب حامی پیامبر اعظم(ص) علما و اندیشمندانی بسیاری از مذاهب مختلف همکاری و تعامل داشتند و برگزاری این همایش عین تقریب و وحدت امت اسلام بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: مطالب و روایاتی که در رابطه با حضرت ابوطالب بیان شده است به وضوح از ایمان و درجه کمال بالای او حکایت دارد و هیچ فرد منصف و اهل علمی از ایمان و مومن بودن او شکی ندارد.

رمضانی خاطرنشان کرد: در روایات اسلامی در بین شیعه و اهل سنت بیش از 50 تعبیر در کرامت نفس، ایمان و اخلاق پسندیده وی نقل شده است.

وی بیان کرد: مقدمات همایش بین المللی حضرت ابوطالب حامی پیامبر اعظم(ص) از اواخر سال 95 شروع شد و مقرر بود تا اسفندماه سال گذشته اختتامیه آن برگزار گردد که به دلیل شیوع بیماری کرونا یک سال به تاخیر افتاد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: در طول برگزاری همایش بین المللی حضرت ابوطالب فعالیت های علمی و فرهنگی فاخر و ماندگاری تولید و به یادگار مانده است.

رمضانی خاطرنشان کرد: یکی از آورده ها و نتایج مبعث این است که انسان را از جهان محسوس به حیات طیبه و حیات عقلانی سوق داده و بستر تعلیم انسان بر مبنای حق را محقق کرده است.

به گفته وی، بعثت نوعی رهایی از حصارهایی است که انسان برای خود ایجاد کرده است و آورده مهم بعثت این است که انسان را در مسیر کرامت قرار داده است.

همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب حامی پیامبر اعظم(ص) پس از سه روز فعالیت و سخنرانی و پیام شخصیت هایی از کشورهای مختلف روز پنجشنبه با رونمایی از آثار جدید مجمع جهانی اهل بیت(ع) پیرامون شخصیت حضرت ابوطالب و تجلیل از افراد برگزیده در رشته‌ های مختلف همایش به کار خود پایان داد./

منبع خبر

نظرات بسته شده است.