مهدویان: به همه فیلم‌هایم افتخار می‌کنم / ابراز خرسندی رضا عطاران از یک همکاری

مهدویان: به همه فیلم‌هایم افتخار می‌کنم / ابراز خرسندی رضا عطاران از یک همکاری

کارگردان فیلم «شیشلیک» ابراز امیدواری کرد که ممیزی‌های فیلمش برای اکران عمومی بیشتر از جشنواره فیلم فجر نشود.

به گزارش ایسنا، کمدی سیاه «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان با بازی رضا عطاران، پژمان جمشیدی، ژاله صامتی و جمشید هاشم پور در دومین روز جشنواره فیلم فجر سی و نهم در سینمای رسانه‌ها به نمایش درآمد. این فیلم که به گفته منصوری تهیه‌کننده‌اش در دوران سخت پیک دوم کرونا و در ۳۰ جلسه فشرده ساخته شده، قبل از جشنواره دچار اصلاحاتی شد و منصوری گفت: امیدوارم که این فضای گفتگوی پیش آمده و ظرفیت نقد، ادامه داشته باشد.
در نشست خبری این فیلم که ۱۳ بهمن در برج میلاد برگزار شد، مهدویان که به دلیل سفر از طریق اسکایپ در نشست حضور داشت، درباره تاثیر ممیزی‌ها بر فیلمش با لحنی محتاط آمیز گفت: هر فیلم یک روح و جهانی دارد که حتی الامکان باید حفظ شود و ما در گفتگوی با دوستان شورای پروانه نمایش سعی کردیم ممیزی‌ها در حدی باشد که جهان فیلم لطمه نخورد و فکر می‌کنم این نسخه‌ای که در حال نمایش است آن جهان را دارد. البته هیچ فیلمسازی از سانسور و ممیزی استقبال نمی کند ولی با توجه به مناسبات موجود در کشور و قوانین شورای پروانه به اینجا رسیدیم و امیدوارم همین نسخه هم به اکران عمومی برسد.

او که درباره تغییر ژانرش در فیلمسازی مورد سوال قرار گرفته و انتقادهایی هم مطرح شد مبنی بر اینکه فیلم‌های قبلی‌اش سفارشی بوده، در نهایت درباره تاثیر وجود عوامل بیرونی بر تغییر ژانر توضیح داد: فیلمساز به عوامل بیرونی برای تغییر ژانر نیاز ندارد، چون با توجه به علاقه و حال آن روزها و دغدغه‌هایش تصمیم به ساخت فیلم می‌گیرد. عوامل بیرونی همه آن چیزهایی است که بر هر فیلمسازی ممکن است تأثیر بگذارد.
مهدویان همچنین در واکنش به سفارشی سازی بودنش گفت: فیلم‌های مهمی در این سالها ساخته ‌ام که به همه آنها افتخار می‌کنم اما از این حرف‌ها ناراحت نمی‌شوم، چون تلاش مذبوحانه‌ای برای ناامید کردن من است.

در این نشست امیرمهدی ژوله فیلمنامه نویس هم بیان کرد: همیشه کمدی مورد علاقه من چیزی بوده که با آن یک چشم بخندد و از چشم دیگر آدم اشک بریزد، چون به نظرم هر اتفاقی روی این سکه هستند. من در سال‌هایی که با آقای مهران مدیری کار کرده بودم، چنین تجربه‌ای داشتم مثلا متن دفاعیه «مسعود شصتچی»، بخش‌هایی از «قهوه تلخ» و آیتم‌هایی «شوخی کردم» که در واقع «شیشلیک» یک آیتم وایرال شده و وسیع شده آن دوران است که آقای رادش در کنار پدربزرگ آلبومی را ورق می زد و درباره اینکه گوشت چیست و خنده چیست؟ حرف می‌زدند. بعد از آن هم که آقای عطاران و دوستان دیگر اضافه شدند، ایده‌هایی داشتند که در مجموع آن چیزی شد که روی پرده دیدیم و یکی از خوشایندترین تجربه‌های حرفه‌ای من رقم خورد.

پژمان جمشیدی بازیگر «شیشلیک» هم در سخنانی کوتاه از همه در خواست کرد که مراقب سلامتی خود باشند و برای انصاریان آرزوی سلامتی کرد و افزود: زخمی را که ما خوردیم، هیچ وقت باور نمی کردیم اتفاق بیفتد، به همین دلیل از همه می‌خواهم مراقب خود باشند.

رضا عطاران هم با ابراز خوشحالی از دیده شدن فیلم گفت: من از ابتدا دوست داشتم با محمدحسین مهدویان کار کنم. وقتی این نقش به من پیشنهاد شد، دیدم این کاراکتر جای کار دارد، متن خیلی خوب است و به همین دلیل دوست داشتم بخشی از این کار باشم.

ژاله صامتی، مه‌لقا باقری عباس جمشیدی‌فر، وحید رهبانی (بازیگر) و حسین کرمی (طراح صحنه و لباس) از دیگر عوامل حاضر در این نشست، بودند که درباره این فیلم لحظاتی صحبت کردند.

انتهای پیام

منبع خبر

نظرات بسته شده است.