مهلت ارسال آثار به جشنواره دانش‌آموزی «برایم بگو» تا آخر فروردین

مهلت ارسال آثار به جشنواره دانش‌آموزی «برایم بگو» تا آخر فروردین

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از برگزاری اولین جشنواره سراسری «برایم بگو» ویژە دانش‌آموزان سراسر کشور خبر داد و گفت که مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا پایان فروردین۱۴۰۰ خواهد بود.

علی رمضانی در گفت‌وگو با ایسنا، به اعلام جزئیات برگزاری این جشنواره پرداخت و اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند به صورت انفرادی یا گروهی برای شرکت در این جشنواره ثبت‌نام کنند.

وی افزود: در اولین جشنواره سراسری «برایم بگو»،خاطرات روزگاران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از زبان بزرگترها برای دانش‌آموزان نقل و آثار در قالب تحقیق، تنظیم، تدوین و نگارش کتاب، تولید پادکست و ویدئوکست در حوزه خاطرات شفاهی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی دریافت می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این جشنواره کاری مشترک از معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی و حوزه هنری انقلاب اسلامی با مشارکت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان بسیج دانش‌آموزی، سازمان دانش‌آموزی و شبکه امید و شبکه پویا است.

رمضانی با بیان اینکه برگزیدگان استانی به عضویت باشگاه نویسندگان دانش‌آموزی در خواهند آمد و می‌توانند در دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی شرکت کنند، گفت: تقویت ارتباطات بین نسلی میان دانش‌آموزان و نقش‌آفرینان حوادث انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، افزایش صد برابری آثار ادبی و هنری مربوط به دفاع مقدس حسب تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و شناسایی دانش‌آموزان دارای استعداد پژوهش و نگارش در حوزه علوم انسانی، علوم اجتماعی و تاریخ معاصر از جمله اهداف مدنظر است.

وی افزود: افتخارات ما، قهرمانان ما، شهیدان ما، رزمنده‌های ما، مساجد ما، شهرهای ما، روستاهای ما، محله ما، خانواده‌های ما، مدرسه‌های ما موضوعات جشنواره هستند و مهلت ارسال آثار با مراجعه به کانال برایم بگو در شبکه شاد تا پایان فروردین ماه خواهد بود. همچنین مهلت تنظیم، تدوین و نگارش نهایی اثر، پس از طی دوره‌های آموزشی تا پایان تیر ماه ۱۴۰۰ است و اعلام نتایج نهایی در تابستان انجام خواهد شد.
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از ۲۴۳ دانش‌آموز که آثارشان برگزیده شده در تابستان ۱۴۰۰ تقدیر به عمل می‌آید، گفت: نحوه برگزاری مراسم اختتامیه حضوری یا غیرحضوری مبتنی بر دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا در استان خواهد بود.

انتهای پیام

منبع خبر

نظرات بسته شده است.