نشست ستاد کنگره ۳۰۰۰ شهید استان ایلام برگزار شد

نشست ستاد کنگره ۳۰۰۰ شهید استان ایلام با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در استانداری ایلام برگزار شد.

به گزارش ایسنا، اسدالله تولیده در نشست ستاد کنگره ۳۰۰۰ شهید استان ایلام با تقدیر از تلاش‌های همه اعضا در جهت برگزاری هرچه با شکوه‌تر کنگره شهدای استان، گفت: کارهای بزرگی در طول این مدت انجام و راهکارهای بسیار خوبی در جلسات ستاد اتخاذ شده است و توانستیم به یک برنامه‌ریزی خوب، حساب شده و منسجم دست یابیم.
وی به اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: برای برگزاری کنگره آمادگی لازم را داریم، به صورتی که آمار شهدا به نسبت جمعیت یگان‌های اعزامی شامل ارتش، سپاه پاسداران، نیروهای انقلاب، نیروهای مردمی، جهاد سازندگی، مرکز اعزام روحانیون، وزارت اطلاعات و آمار شهدا به نسبت صنوف مختلف شامل شهدای کارمند، شهدای دانشجو، معلم، طلاب، ورزشکار، خبرنگار، کشاورز، دامدار، سادات شهید و شهدای زن تهیه و در قالب فرمت‌های مشخص شده گردآوری شده است.
مدیرکل بنیاد استان ایلام گفت: آمار شهدا به نسبت مدیران و فرماندهان شهید، محل شهادت، شهدای جبهه، شهدای جنگ، شهدای انقلاب و درگیری با ضد انقلاب، شهدای بمباران و شهدای درگیری با اشرار هر یک بصورت مجزا جمع‌آوری شده است.
تولیده با اشاره به گردآوری آمار شهدا بر اساس شهدای شهرستان‌ها و شهدای ایلات مختلف سطح استان ایلام، گفت: در مجموع برای کنگره آمادگی کامل داریم و آنچه که مورد نیاز کنگره بود انجام شده است. از دیگر اقداماتی که در طول این مدت به انجام رسیده می‌توان به جمع‌آوری کل آثار شهدا، وصیتنامه شهدا و مصاحبه با والدین معظم شهدا اشاره کرد، بطوریکه تا کنون تعداد ۷۷۵ مورد مصاحبه با والدین معظم شهدا انجام شده است.
انتهای پیام

منبع خبر

نظرات بسته شده است.