«نعمت جان» رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از کتاب «نعمت جان» نوشته سمانه نیکدل برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مراسم رونمایی کتاب «نعمت جان» چهارشنبه (۶ اسفند) از ساعت ۱۶ با حضور نویسنده، راوی کتاب و معصومه رامهرمزی در کتابفروشی چاپ‌ونشر بین‌الملل واقع در میدان فلسطین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

در معرفی کتاب «نعمت جان» که در ۲۰۸ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۵هزار تومان به تازگی توسط انتشارات «راه یار» راهی بازار نشر شده آمده است: این کتاب خاطرات صغری بُستاک، امدادگر و پرستار جنگ تحمیلی را روایت می‌کند. بستاک سال ۱۳۳۷ در اندیمشک متولد شده و فعالیت‌هایش را پیش از پیروزی انقلاب شروع کرده است. پس از انقلاب هم در نهادهای انقلابی همچون بنیاد مستضعفین، نهضت سوادآموزی، کمیته امداد و نهایتاً بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک خدمت کرده است. او اواخر سال ۱۳۶۶ با دعوت‌نامه‌ای از طرف تعاون سپاه، در کنار امدادگری، مسئول گروه انصارالمجاهدین شد.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: دست تنها بودم. همه پرستارها سرشان شلوغ بود و کسی نبود کمکم کند. تا آن موقع چنین کاری نکرده بودم. خیلی می‌ترسیدم. زیرلب صلوات می‌فرستادم تا آرام شوم. به امام زمان(عج) توسل کردم. گازاستریل و قیچی و باند و پنس و بتادین و چند تا وسیله دیگر را برداشتم. تلفن زنگ خورد. آقای عسکری از تبلیغات پشت خط بود. پرسید: «توی بخش کمک می‌خواید؟» گفتم: «خدا خیرت بده. زود بلند شو بیا.» رفتم بالای سر مجروح. بهش گفتم: «مجبوریم همین جا ترکش رو دربیاریم. نمی‌تونم بیهوشت کنم. تحمل درد رو داری؟» چشم‌هایش بی‌رمق بود. نگاهی انداخت بهم و گفت: «آره… فقط درش بیارید… سینه‌ام داره می‌سوزه.»

انتهای پیام

منبع خبر

نظرات بسته شده است.