نقش آفرینی زنان در دوران دفاع مقدس سرشار از ایثارگری آگاهانه است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: بی شک نقش بی بدیل و موثر زنان در دوران انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس امری انکارناپذیر و سرشار از ایثارگری آگاهانه است.

سیدعلی آقازاده پنجشنبه ۱۶ بهمن در کنگره زنان شهید،جانباز و آزاده استان مرکزی اظهار کرد: در ۸ سال دفاع مقدس ۷ هزار زن ایثارگر و جانباز تقدیم جامعه اسلامی شده، البته شهادت و جانبازی جنسیت نمی‌شناسد و زنان و مردان در این زمینه ایثارگری و فداکاری کردند. استان مرکزی نیز ۹۵ زن شهیده در دوران دفاع مقدس و بیش از ۱۳۰ جانباز از میان زنان و مادران را تقدیم انقلاب کرده که همه اینها برای ما درس عبرت و راه و روشنگری است.

وی افزود: کنگره ۱۷ هزار زن شهید، آزاده و جانباز به منظور ارج نهادن به مقام شامخ زنان تشکیل شده و یکی از اهداف مهم این کنگره موضوع گام دوم انقلاب است و نقش پررنگ زنان در گام دوم انقلاب قابل چشم پوشی نیست.

استاندار مرکزی تصریح کرد: توجه و الگوسازی مجاهدت های بانوان شهید و جانباز سبب افزایش روحیه فداکارانه در میان زنان و خانواده ها خواهد شد چراکه زنان بهترین مربیان و سکاندار تربیت و محور رشد و تعالی در خانواده ها هستند، زنان پیوسته پرچمدار اسلام و اسوه های صبر و استقامت و ایثار هستند و همیشه در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی همچون الگویشان حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) نقش افرین هستند.

آقازاده با اشاره به نقش اثرگذار زن در جامعه اسلامی گفت: بی شک نقش بی بدیل و موثر زنان در دوران انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس امری انکارناپذیر و سرشار از ایثارگری آگاهانه است، زنان در جریان نهضت امام راحل با عنوان پیرو ولایت، در نقش مادر و همسر به پیروزی انقلاب کمک کردند.

وی اضافه کرد: همانگونه که در صدر اسلام شاهد دفاع زنان از جبهه حق بودیم، زنان مسلمان امروز ایران نیز با الگوگیری از آموزه های دینی در راستای تکریم و دوام انقلاب نقش افرینی کردند. زنان شهیده و جانباز نماد مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان و همچون گنجینه ای از دوران دفاع مقدس هستند که باید نسبت به ثبت و ضبط تاریخ شفاهی آنان اقدام کرد.

استان مرکزی خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که می‌تواند ثبت رفتار و زندگی و مستندسازی زندگی زنان شهید و همسران شهدا و زنان جانباز باشد برگزاری همین کنگره‌ها است، نسل جدید نیازمند اشنایی با زنان قهرمان است و اگرچه شاهد تغییر در ظاهر و نگرش آنها هستیم اما فرهنگ ایثار و شهادت در فضای جامعه جاری و ساری است، شهدای مدافع حرم و سلامت نشان دادند که در راه آرمان های انقلاب اسلامی هیچ مانعی پذیرفته نیست و تا پایان جان باید در مسیر انقلاب حرکت کنیم.

انتهای پیام

منبع خبر

نظرات بسته شده است.