نماینده سنندج: مرزهای شرقی کشور برای مقابله با ویروس هندی کنترل شود

یک عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که برای کنترل ورود ویروس جهش یافته هندی به کشور باید مرزهای شرقی کشور کنترل شود و به طور کلی اولویت واکسیناسیون را به استان های مرزی بدهند.

محسن فتحی در گفت و گو با ایسنا، در واکنش به هشدارهای داده شده درباره ورود گونه جهش یافته هندی ویروس کرونا اظهار کرد: ما در پیک چهارم کرونا هستیم که برای کنترل آن باید اقدامات به سمتی رود که خروجی بیمارستان ها بیشتر از ورودی آن باشد. اقدامی که به کارهای چند وجهی از طرف دولت، وزارت بهداشت و مردم نیاز دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در پاکستان و هند کرونا از نوع جهش یافته آن شایع شده است برای همین لازم است مرزهای شرقی کنترل شده و ورودی و خروجی این مرزها چه به صورت زمینی و چه به صورت هوایی بسته شود. ظاهرا جلوی پروازهای هند و پاکستان گرفته شده، اما این کافی نیست.

نماینده مردم سنندج اضافه کرد: راهکار بعدی واکسیناسیون در مرزها است چون تجربه ویروس انگلیسی ثابت کرد که گونه های جهش یافته از مرز وارد می شود پس باید اولویت را بر واکسیناسیون مردم در استان های مرزی قرار داد تا بتوان جلوی ورود انواع گونه های جهش یافته ویروس کرونا را گرفت. درباره ی ویروس هندی نیز باید واکسیناسیون مردم در مناطق سیستان و جنوب خراسان با سرعت انجام شود.

فتحی همچنین اظهار کرد: مردم باید از دورهمی و مهمانی پرهیز کنند چون به اندازه ای که پروتکل ها کمتر رعایت شود به همان میزان ویروس دیرتر کنترل شده و به تبع آن آسیب های اقتصادی و اجتماعی به جامعه وارد می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در عین حال تصریح کرد: دولت و تمامی مسئولان هم باید چاره اندیشی کنند، چون مردم تا حدی می توانند این شرایط را تحمل کنند. اکنون بازار بسته است اما روزانه تعداد زیادی در مترو تردد می کنند. اگر قرار به بستن بازار باشد، اما همچنان مردم در خیابان ها با حجم زیاد رفت و آمد کنند این وضعیت کنترل نمی شود و تنها به اصناف ضرر وارد می شود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید به لزوم واکسیناسیون در کشور بیان کرد: هزینه هایی که به سیستم درمانی و سلامت کشور برای بیماران کووید تحمیل می شود خیلی بیشتر از هزینه خرید واکسیناسیون است. ما هم می دانیم که مشکلاتی در واردات و تامین واکسن از خارج وجود دارد اما باید به همان میزان که وارد می شود اولویت بندی صورت گیرد. در این بین توجه به توان داخل در تولید واکسن هم بسیار مهم است کما این که خبرهای خوبی رسیده از این بابت که اوایل تابستان واکسن تولید داخل وارد بازار می شود.

فتحی تاکید کرد که تا آن زمان نباید دست روی دست گذاشت طبق گفته وزیر بهداشت قرار است تعداد دیگری واکسن وارد کشور شود. به هرحال مهم ورود دولت با تمام قوا برای کنترل شرایط است مردم هم باید مراعات کنند تا از این پیک عبور کنیم.

انتهای پیام

منبع خبر

نظرات بسته شده است.