نیازهای مادی انگیزه مردم برای انقلاب نبود

مدیر شبکه رادیویی اقتصاد یکی از اهداف اصلی صداوسیما را بازخوانی و تبیین اهداف انقلاب عنوان و درباره برنامه‌های این شبکه به مناسبت ایام دهه فجر توضیحاتی را ارائه کرد.

محمدرضا مهدیار اسماعیلی ـ مدیر شبکه رادیویی اقتصاد ـ درباره برنامه‌های این شبکه رادیویی به مناسبت دهه فجر به ایسنا گفت: رادیو اقتصاد به مناسبت ایام الله دهه فجر بیش از ۷۰ برنامه در قالب ۹ عنوان به مدت ۴۴ ساعت پیش بینی کرده است که از این میزان ۴ برنامه «اعجاز بزرگ قرن( ویژه روز ۲۲ بهمن ماه)»، «رهیافت»، «خدمت بی منت» و «به توان ۴۰» به صورت ویژه به این موضوع خواهند پرداخت.

به گفته این مدیر رادیویی ویژه برنامه های رادیو اقتصاد در جشن ۴۲ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی به شرح ذیل است:

برنامه «اعجاز بزرگ قرن» به تهیه کنندگی مهدی شیار، ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و بازتاب آن در رسانه‌های داخلی و خارجی، راهبردهای انقلاب اسلامی در حوزه اقتصادی، مروری بر ۴۲ سال دستاورد های اقتصادی ایران پس از پیروزی انقلاب، تاثیر کارآفرینان و تولیدکنندگان بر دستاوردهای انقلاب، برجسته نمایی خدمات و اقدامات شهدای انقلاب، انعکاس حوزه های موفق اقتصادی ایران علی رغم دشمنی ها و تحریم ها، تأثیر پیشرفت‌های کشور به ویژه مؤسسات دانش بنیان بر اقتصاد، را مورد اشاره و بررسی قرار خواهد داد.

برنامه «رهیافت» راهبردهای انقلاب اسلامی در حوزه های اقتصادی را تشریح خواهد کرد.

برنامه «خدمت بی منت» به معرفی روستاهای نمونه از حیث توسعه کمی و کیفی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در قالب مستند رادیویی خواهد پرداخت.

برنامه «به توان ۴۰» بررسی توانمندی های اقتصادی ایران در حوزه صنعت و تولید طی سال های گذشته می پردازد.

مهدیار اسماعیلی در ادامه این گفت وگو عنوان کرد: ایام الله دهه‌فجر، به عنوان طلیعه پیروزی مستضعفان بر مستکبرین، حاکمیت الهی و آغاز انقلاب اسلامی از جایگاه ویژه ای در میان سایر مناسبت های رسمی کشور برخوردار است و بزرگداشت، زنده نگه داشتن، با طراوت و با عظمت هرچه تمام‌تر برگزار کردن این مناسبت مهم به عنوان مظهر اقتدار ملت ایران، مردسالاری دینی و پشتوانه مردمی نظام مقدس اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار است.

او افزود: این روزها، روزهایی ماندگار و فراموش ناشدنی در تاریخ ملت بزرگ و انقلابی و حماسه ساز ایران است. انقلابی که مبتنی بر بینش توحیدی و الهام گرفته از انقلاب و فرهنگ سرخ عاشورای حسینی بود. انقلابی در تغییر روش‌ها، منش‌ها، سنت‌های جاهلی به سوی مشی انسانی و الهی بود. احساس سربلندی کرده و می‌کنیم که آیین و مکتب حیات بخش اسلام ناب محمدی (ص) امروز در دل میلیون‌ها انسان ناامید در سراسر عالم و خصوصاً کشورهای اسلامی بارقه امید آفریده و آنان را به نجات خویش در پناه اسلام راستین، نزدیکتر ساخته است.

مدیر رادیو اقتصاد ادامه داد: دهه مبارک فجر، فرصت مناسبی برای بازخوانی این ارزش‌ها و آرمان‌هاست؛ و این که چه بودیم و چه می‌کردیم و چه می‌خواستیم، و اکنون کجاییم و چه می‌کنیم. استمرار هر انقلابی به زنده نگه داشتن انگیزه‌های اصلی آن انقلاب وابسته است. اکنون که در مقطع خاصی از تاریخ تحولات جهان و هم چنین، در موقعیت حساس و سرنوشت‌ساز از دوران انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم، مسئولیت ما ایجاب می‌کند تا واقعیت‌ها، ریشه‌ها و آثار گوناگون انقلاب را در ابعاد مختلف منعکس کنیم و در تثبیت بیشتر ارکان انقلاب اسلامی گام برداریم.

او با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر اساس انگیزه های والای انسانی شکل گرفت، عنوان کرد: خواست‌ها و نیازهای مادی و اقتصادی، انگیزه مردم دردمند و ستم کشیده ایران برای انقلاب نبود اما ماهیت عدالتخواه و ظلم ستیز انقلاب، ایجاب می کرد مردم درد کشیده و محروم سالهای ستمشاهی، از بند ظلم ها و محرومیت های اقتصادی هم رهایی یابند و به واسطه نور انقلاب اسلامی در کشور، درهای پیشرفت و رفاه اقتصادی برای همه اقشار در کشور گشوده شود.

مهدیار اسماعیلی در پایان گفت: یکی از اهداف صدا و سیما به عنوان بزرگترین و تاثیرگذارترین رسانه کشور بازخوانی و تبیین این اهداف و شعارها، معرفی و نشان دادن دستاوردهای انقلاب و مطالبه مردمی آن چیزی است که در حقیقت انقلاب اسلامی وجود داشته و گاهی در عمل به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است.

انتهای پیام

منبع خبر

نظرات بسته شده است.