هجدهمین دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد در چابهار افتتاح شد

هجدهمین دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد در چابهار افتتاح شد

حجت‌الاسلام سیدحامد علم‌الهدی مسوول دفتر تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی کشور روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد چابهار به خبرنگار ایرنا گفت: اینکه موفق شدیم هجدهمین دفتر تقریب مذاهب را در دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح کنیم باعث خرسندی است. در گذشته بیشترِ ارتباط مجمع تقریب مذاهب با مدارس و حوزه‌های علمیه و علمای اهل سنت بود اما در دو سال گذشته موفق شدیم این موضوع را در دانشگاه آزاد اسلامی نهادینه کنیم.

وی دامه داد: این برنامه با اولویت مناطق تلفیقی در استان‌ها و شهرستان‌هایی که هم اهل سنت و هم تشیع وجود دارند در دستور کار قرار گرفت.

علم‌الهدی اضافه کرد: امیدواریم در مسیر وحدت امت اسلامی بتوانیم یک گام موفق و رو به جلو برداشته باشیم.

ورودی ۴۷۰ هزار نفری دانشگاه آزاد کشور

محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور نیز به ایرنا گفت: باتوجه به اینکه دانشگاه آزاد یک مجموعه اجتماعی است وظیفه دارد موضوعات اجتماعی را مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: در واحدها و مناطق تلفیقی و شهرهایی که ترکیبی از هموطنان اهل سنت و تشیع است، فرهنگ دانشگاه را با یک رویکرد و نگاه تقریبی دنبال می‌کنیم و این رسالت را به فرموده رهبر معظم انقلاب، برای خودمان این موضوع را یک رسالت می‌بینیم که در راستای اهداف آن کار کنیم.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از بعد از انقلاب اسلامی تاکنون ۶ میلیون فارغ‌التحصیل داشته و امروز مورد اقبال مردم قرار گرفته است و بیش از ۴۷۰ هزار نفر ورودی امسال این دانشگاه بود که نسبت به سال گذشته با افزایش بیش از ۲۰ درصدی پذیرش دانشجو مواجه بودیم.

طهرانچی بیان داشت: امیدواریم دانشگاه بتواند به عنوان محور پیشرفت و توسعه در بحث تربیت نیروی انسانی ماهر منطقه آزاد چابهار فعالیت کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: علت مورد اقبال بودن دانشگاه آزاد این است که در هر منطقه‌ای به نیازهای زیست بوم آن منطقه توجه کردیم و با طرح‌هایی که در حال اجرا داریم همچون همین طرح مکران، با توجه به نیروی انسانی متناسب با نیاز منطقه در دستور کار داریم و آمایش محور دنبال می‌کنیم امیدواریم بتوانیم نیازهای مناطق را رفع کنیم.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی یک سرمایه‌گذاری موثر هم در صنعت فولاد مکران دارد و در آینده مشخص خواهد شد که در توسعه منطقه چگونه عمل کرده‌ایم.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.