واقفین آثار هنری موزه هنر مصطفی(ص) تقدیر شدند

واقفین آثار هنری موزه هنر مصطفی(ص) تقدیر شدند

به گزارش روز دوشنبه ستاد ارتباطات واطلاع‌­رسانی بنیاد مصطفی(ص)، این مراسم به همراه نمایشگاهی مجازی از آثار هنری اهدایی به موزه برگزار شد و در آن هنرمندان سرشناس و علاقمندان به هنر از کشورهای هند، آمریکا، ایتالیا، انگلیس، مجارستان، ایران و امارات در این رویداد مجازی حضور پیدا کردند.

در این نمایشگاه هنری مجازی آثار هنری اهدایی از هنرمندان سبک پرتره، امپرسیونیسم، منظره­‌نگاری و هنر خوشنویسان برجسته به خط عربی، اردو و انگلیسی به نمایش گذاشته شد.

یکی از آثار هنری نفیسی که به موزه هنر مصطفی(ص) اهدا شده است، تمثال امام جعفر صادق(ع)، دانشمند بزرگ جهان اسلام و بنیانگذار نهضت علمی است. این اثر متعلق به هنرمندی مسیحی بوده و نقاشی آن یک سال و نیم به طول انجامیده است.

یکی دیگر از آثار هنری برجسته اهداشده به موزه، نقاشی­ خطِ (ترکیبی از خطاطی و نقاشیِ رنگ روغن) حدیثی از حضرت محمد(ص) با مضمون "من شهر دانش هستم و علی درب آن" است. از دیگر هنرمندان حاضر در این نشست مجازی که آثار هنری خود را به موزه هنر مصطفی(ص) اهدا کردند، شیپرا مالهوترا، دارنده مدال طلا در خوشنویسی عربی و برنده جایزه خوشنویسی انگلیسی است و تاکنون سه بار برنده جایزه خوشنویسی انگلیسی شده است.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.