وجود مبلغین مذهبی مثل پزشک برای روستاهای قم ضروری است

وجود مبلغین مذهبی مثل پزشک برای روستاهای قم ضروری است

ایسنا/قم مبلغ مستقر در روستای خاوه استان قم گفت: وجود مبلغ در روستاهای قم به اندازه وجود پزشک ضروری است.

محمدعلی رحمتی ده سال است که به همراه خانواده خود برای تبلیغ دین مبین اسلام به روستاهای مختلف استان قم سفر می‌کند. وی شغل تبلیغ را، شغلی پر از فراز و نشیب اما بسیار شیرین معرفی و بیان کرد: در این کار تعامل با مردم زیاد است و در میان این تعاملات اختلاف سلیقه‌ها و افکار نمایان شده سبب به وجود آمدن مشکلات و چالش‌های این راه می‌شود. در این موارد مبلغ باید به خوبی شرایط را مدیریت کند و به طور قطع در این بین بهایی نیز می‌پردازد.
رحمتی افزود: انجام این کار قدم نهادن در راه خدا است و چشیدن لذت بندگی را به دنبال دارد بنابراین سختی‌هایش قابل تحمل و گاهی حتی دست غیب خداوند در این کار دیده می‌شود؛ همچنین اعتباری که مبلغ در میان مردم پیدا می‌کند شیرینی این کار را چند برابر می‌کند.
وی دلیل انتخاب این شغل را عرق و احساس وظیفه نسبت به دین اسلام بیان کرد و گفت: از اوایل انقلاب تا امروز جامعه روحانیت کمرنگ شده‌ است و با توجه به نیازی که جامعه به حضور طلبه‌ها دارد بنده وظیفه خود دانستم با پیش زمینه‌ای که از حضور در میان مردم داشتم به رواج دین اسلام و فضائل آن در جامعه و اذهان عمومی بپردازم.
رحمتی با تأکید بر اینکه کار تبلیغ نباید فقط محدود به مسجد آن محل باشد اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است که به وسیله ارتباط با خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان، انجام فعالیت‌های تفریحی و اردوهای زیارتی با مشارکت خودشان، محدود به مسجد نباشیم و کل روستا را تحت تأثیر قرار دهیم.
وی علاوه بر برگزاری اردوهای زیارتی به اقدامات دیگری از جمله دوخت ماسک، تأمین آب سیب برای بیماران چهار بیمارستان در این شرایط و تأسیس قرض‌الحسنه امام حسن مجتبی جهت ارائه تسهیلات به نیازمندان روستا، با مشارکت مردم روستا اشاره کرد و ادامه داد: همچنین با فراهم کردن شرایط حضور مشاورین خانواده و بالینی به صورت خصوصی و عمومی در روستا به ارتقای فرهنگ ساکنان، در زمینه‌های مختلف مانند فرزندپروری، مخاطب‌شناسی، روانشناسی و مدیریت بحران کمک می‌شود.
این مبلغ خاطرنشان کرد: هدف اصلی مبلغین، رشد جامعه نسبت به وضعیت فعلی و قرار گرفتن در سطح بالایی از جهت مباحث دینی با بهره‌گیری از روش‌های به‌روز می‌باشد که این امر به مؤلفه‌ها و ابزارهایی که در اختیار مبلغین قرار می‌گیرد بستگی دارد.
رحمتی روستاهای قم را برخلاف تصور عموم نیازمند به تبلیغ مبرم دانست و توضیح داد: به دلیل وجود همیشگی تبلیغات دشمنان علیه دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی، برخی مناطق قم از فقر فرهنگی در این زمینه‌ها رنج می‌برند و وجود مبلغ در این مناطق به اندازه وجود پزشک ضروری است ضمن اینکه وی باید به شیوه‌ای عمل کند که پناهگاهی برای مردم آن منطقه باشد.
وی ابراز کرد: روحانی می‌تواند با انجام کارهای فرهنگی جامعه ایده‌آلی را رقم زده و روحیه و نشاط خاصی به آن تزریق کند و برای حل چالش‌های این راه از شورا و هیئت امنای روستا کمک بگیرد.

انتهای پیام

ایسنا

نظرات بسته شده است.