پیک چهارم کرونا در حال شکل‌گیری است

رئیس کمیته سلامت محیط زیست شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه پیک چهارم کرونا در حال شکل‌گیری است گفت: شواهد نشان می‌هد در یکی دو هفته اخیر کرونا مجددا و به سرعت در حال گسترش است و پیک چهارم که به گواه جامعه علمی کشور می‌تواند بسیار زیان‌بارتر و کشنده‌تر باشد در حال شکل‌گیری است.

به گزارش ایسنا، ناهید خداکرمی در دویست و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: امروز متاسفانه یک سال از ورود کرونا به کشور و به شهر تهران می‌گذرد و شهروندان تهرانی داغدار مرگ ۲۴ هزار نفر بر اثر کرونا هستند. تبعات جانی و انسانی بسیار وخیمی در کشور وارد شده است. شواهد نشان می‌هد در یکی دو هفته اخیر کرونا مجددا و به سرعت در حال گسترش است و پیک چهارم که به گواه جامعه علمی کشور می‌تواند بسیار زیان‌بارتر و کشنده‌تر باشد در حال شکل‌گیری است و بیم آن می‌رود که جهش ویروس را نیز شاهد باشیم.

وی افزود: لذا ضروری است که شهرداری به فوریت بر اجرای کلیه پروتکل‌های پیشگیری و تشخیص زودرس اقدام کند و به همه کارکنان تاکید شود تا علاوه بر تداوم استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی از خوردن و آشامیدن به ویژه در جلسات کاری خودداری شود و تا جای ممکن جلسات به صورت مجازی برگزار شود. کارکنان شهرداری و شهروندان تهرانی از شرکت در تجمعات، مهمانی‌های خانوادگی و شرکت در فضاهای بسته به مدت طولانی اجتناب کنند و ضروری است تا همچنان پروتکل‌های حمل و نقل رعایت و به رانندگان توصیه شود تا از دو ماسک استفاده کنند.

وی ادامه داد: از شهروندان تهرانی که در مقایسه با شهروندان سایر پایتخت‌های جهان بسیار بافرهنگ عمل کردند به ویژه در اجرای پروتکل‌ها و به رغم ضرر و زیان‌های بسیاری که دیدند و استفاده از ماسک تقریبا در همه شهر اجرا می‌شود تشکر می‌کنم.

خداکرمی از شهروندان تقاضا کرد تا برای حفظ سلامت خود و خانواده و جامعه همچنان پروتکل‌ها را رعایت کنند و تاکید کرد: از ستاد ملی کرونا تقاضا دارم برای تدوین پروتکل‌ها ویژه اصناف از اتحادیه‌های صنفی کمک بگیرند تا بیش از این تبعات محدودیت‌ها به آن‌ها آسیب نزند و لازم است بخشی از بودجه کرونا در اختیار شهرداری و اتحادیه‌های صنفی قرار گیرد. لازم است وزارت بهداشت نسبت به ورود واکسن برای همه شهروندان اقدام عاجل به عمل آورد و بتوانیم از طریق کانال‌های مختلف واکسن مورد نیاز کشور وارد شود تا بیش از این شاهد مرگ عزیزان خود نباشیم.

انتهای پیام

نظرات بسته شده است.