پیگیری برای نهایی شدن اورهال ۳۱ رام قطار مترو تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از پیگیری تحقق اورهال ۳۱ رام قطار با اعتبار ۴۱۳ میلیارد تومان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید مناف هاشمی در آیین بهره برداری از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس و تحویل تاکسی های نوسازی شده ناوگان حمل و نقل عمومی تهران گفت: در پایان چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران هستیم. در ایام مبارک و نویدبخشی هستیم. در ۱۰ سال گذشته و با وجود شرایط سخت کرونایی امسال می توانستیم در حوزه حمل و نقل عمومی بهتر از این عمل کنیم که خوشبختانه امسال قرارداد تأمین منابع ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس محقق شد. این در حالی است که شاید با بهره گیری از ظرفیت های گذشته می توانستیم ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس را تأمین کنیم. امروز به ۱۵۰۰ دستگاه واگن مترو و ۴۰۰۰ دستگاه تاکسی و ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس نیازمندیم. به گفته وی، خوشبختانه با تلاش بسیار کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران و شهردار تهران شرایطی رقم خورد که تاکنون ۳۲۲۷ تاکسی به بانک ها معرفی شدند و تاکنون ۲۲۰۶ دستگاه نوسازی و وارد چرخه شده است.

وی ادامه داد: امسال انتظار داشتیم ۵۰۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شود اما با توجه به کافی نبودن منابع بعید است که تا پایان سال به ۳۰۰۰ نوسازی تاکسی برسیم. همچنین ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار از دولت در قالب ۱۰ هزار نوسازی تاکسی در دستور کار قرار گرفته و تفاهم نامه آن امضا شده است و منتظر نخستین تخصیص آن توسط دولت هستیم تا با وام ۹۰ میلیون تومانی این کار از اسفند آغاز و تا پایان سال آینده به اتمام برسد.

وی تأکید کرد: اورهال ۳۱ رام قطار با اعتبار ۴۱۳ میلیارد تومان در تفاهم نامه ای دیگر به امضا رسیده که امیدواریم به زودی این کار آغاز شود. همچنین ایستگاه شهید محلاتی و ۹ ایستگاه دیگر در اسفند و فروردین از خطوط مترو افتتاح خواهد شد. علت تأخیر در افتتاح این ایستگاه ها تأخیر یک ماهه در استفاده از اوراق مشارکت توسط دو بانک اتفاق افتاد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به پیگیری قرارداد تأمین ۱۰۵ رام قطار با واگن سازی تهران اشاره کرد و افزود: این قرارداد نیز در حال نهایی شدن است. قرارداد دیگری نیز از محل اعتبارات دولت پیگیری می شود و از محل تبصره ۱۹ نیز چندین فراخوان تاکنون انجام شده که امیدواریم به نتیجه برسد. در مورد تبصره ۱۹ نزدیک به ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای اتوبوس های برقی مشمول فراخوان شده که ۱۸۰۰ میلیارد توسط بخش خصوصی و ۷۰۰ میلیارد توسط دولت و مابقی نیز توسط شهرداری تهران تأمین خواهد شد و امیدواریم با تحقق این موارد شاهد بهبود فاصله گذاری اجتماعی و ایجاد اشتغال بیشتر برای جوانان باشیم.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این مراسم علیخانی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: هر چند که نیاز بیشتری به اتوبوس در تهران داریم اما باید در این شرایط سخت تزریق این ۱۱۰ دستگاه اتوبوس به حمل و نقل شهر تهران را غنیمت بشماریم.

وی افزود: مصوبه جدیدی برای فاصله گذاری اجتماعی داشته ایم که ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس مقرر شد با همت دولت تأمین شود که امیدواریم سهم تهران نیز از این اتوبوس ها تأمین شود. همچنین ۶۳۰ دستگاه واگن مترو ظاهرا باید الحاقیه ای به آن اضافه شود و در حال حاضر در وزارت کشور موضوع در حال پیگیری است. امیدواریم هر چه زودتر این امر محقق شود.

وی تأکید کرد: در بحث تاکسیرانی از اقدامات انجام شده باید قدردانی کرد. همچنین باید از رانندگان تاکسی که ۱۱۰ هزار نفر در تهران را شامل می شوند و در ایام کرونا بیشترین تلفات را به دلیل کار مستمر و نزدیک با مردم داشته اند، قدردانی کرد و مشکلات آن را پیگیری کنیم. انتظار می رود مشکلات تاکسیرانان و همچنین مطالبات رانندگان اتوبوس بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

نظرات بسته شده است.