کارخانه نوآوری نیرو در موسسه تحقیقات آب راه اندازی شد

کارخانه نوآوری نیرو در موسسه تحقیقات آب راه اندازی شد

تفاهم‌نامه راه‌اندازی و استقرار کارخانه نوآوری نیرو با موضوعات آب، برق و انرژی در چارچوب زیست‌بوم نوآوری نیرو در موسسه تحقیقات آب امضا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مؤسسه تحقیقات آب، کارخانه نوآوری نیرو با مشارکت معاونت تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) و مؤسسه تحقیقات آب راه‌اندازی می‌شود.

هدف از راه‌اندازی این کارخانه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده‌های استارتاپی و مراکز نوآوری و کارآفرینی مرتبط با صنایع آب، برق و انرژی کشور، حمایت از اشتغال‌زایی در این حوزه‌ها با رویکرد حمایت از ساخت داخل و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، استفاده از ظرفیت‌های علمی، اجرایی و اقتصادی طرفین موافقتنامه در توسعه زیرساخت‌های حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده‌های استارتاپی و حمایت از اجرای طرح‌های پژوهشی-کاربردی شرکت‌های مادر تخصصی وزارت نیرو در کارخانه نوآوری نیرو با هدف ترویج تحقیق و توسعه در صنعت آب و برق، تولید علم کاربردی و خلق ثروت است.

همچنین پویایی زیست‌بوم نوآوری نیرو با تعامل معاونت تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو، شرکت‌های مادر تخصصی و کارخانه نوآوری نیرو و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در راستای اهداف مرتبط با موضوع موافقتنامه، از دیگر اهداف راه‌اندازی کارخانه نوآوری نیرو است.

شایان ذکر است کارخانه نوآوری نیرو در دو فاز طراحی شده که فاز اول آن تا اواخر بهار سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد و فاز دوم آن جز برنامه‌های ریل‌گذاری دولت دوازدهم برای دولت سیزدهم است.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.