کتاب؛ هدیه بهاری باشگاه چیکوتاب بندرعباس برای فرزندان خاص خدا

کتاب؛ هدیه بهاری باشگاه چیکوتاب بندرعباس برای فرزندان خاص خدا

بچه‌های خاص خدا، همه چیز را با عشق نگاه می‌کنند، آن‌ها کتاب را هم با عشق نگاه می‌کنند، قبل از خواندنش، صفحات کتاب را با ذوق ورق می‌زنند و داستان خود و خانواده ساختگی و خیالی‌شان را در میان صفحات کتاب جستجو می‌کنند. و بعد از خاله باران می‌خواهند قصه واقعی کتاب را برایشان بخوانند.

نوروز امسال باشگاه کتاب‌خوانی چیکوتاب در بندرعباس، قصه‌های رنگارنگ را برای کودکان کار و دختران و پسران با نیازهای ویژه در موسسه‌های توانبخشی (بچه‌های خاص خدا) عیدی برد و آن‌ها با ذوق کتاب‌ها را ورق می‌زدند.

باشگاه کتاب چیکوتاب خاله باران در ایام نوروز نیز بسیار فعال است و با برگزاری سه مسابقه ویژه عید نوروز به عنوان قصه‌گویی عید، کاردستی حاج فیروز، دابسمش با موضوع آزاد که با استقبال خوبی از سوی کودکان و نوجوانان ایران زمین روبرو شد، به میهمان‌نوازی بهار رفت.

در این ایام عید باستانی و روزهای سخت کرونایی که بسیاری از کودکان دوست دارند به همراه بزرگترهایشان به گردش و بازی در کنار ساحل بروند، «کتاب» این یار مهربان با تشویق مروجان کتاب وقصه‌گویان خوش‌ذوق در فضای مجازی راهی به دنیای کودکان پیدا کرده است تا با قصه‌ها لحظات آن‌ها را شیرین و جذاب کند.

ستایش عضو کتاب‌خوان باشگاه کتاب‌خوانی چیکوتاب خاله باران که عاشق قصه‌های حیوانات است، گفت: خاله باران با دادن کتاب به بچه‌ها، ما را خیلی خیلی خوشحال می‌کند و هر کتابی که خاله باران یا خودم آن را می‌خوانم راه تازه‌ایی برای من باز می‌شود.

وی افزود: کتاب مرغ حنایی، به من یاد داد که به بزرگترها احترام بگذرام و به آنها کمک کنم.

نیایش دختر کتابخوان و نوازنده نیز گفت: من کتاب می‌خوانم تا درست اندیشیدن را به خودم و به همه یاد بدهم.

وی ادامه داد: با خواندن کتاب شازده کوچولو یاد گرفتم که دوست،ارزشمند است و دوستی گلی است که در باغچه دل همه ما می روید و ما باید از گل خود محافظت کنیم.

غزل ۸ ساله که علاقه فراوان به بازیگری و نویسندگی دارد، نیز گفت: دوست دارم زودتر خوب خواندن را یاد بگیرم و تمام کتاب‌ها را بخوانم و بتوانم با مطالعه زیاد بازیگر و نویسنده باسواد و موفقی بشوم.

شادی آزاد بشمنی معروف به خاله باران مروج و مدیرباشگاه ‌کتاب چیکوتاب در بندرعباس با شعار "مهربانی و کتاب" با برگزاری کمپین عید مهربانی با کمک خیرین استان هرمزگان برای ۳۰ کودک خاص خدا، بسته‌های عیدانه به همراه کتاب ارسال کرد.

وی با برگزاری "جشن قصه و کتاب" برای مرکز توانبخش معاد و دانش‌آموزان و معرفی کتاب، خاطرات دلنشینی را برایشان در سال جدید به یادگار گذاشت.

این قصه‌گو و مروج کتاب‌خوانی با شرکت در ۲ برنامه زنده به همراه هنرمندانی از استان گیلان از کودکان خواست که در تعطیلات عید از دنیای مجازی دور باشند و کتاب را به عنوان دوست و سرگرمی خود انتخاب کنند.

آزاد بشمنی در گفت‌وگو با ایرنا، هدف اصلی باشگاه کتاب چیکوتاب را ترویج قصه مهربانی در میان کودکان و حمایت از کودکان خاص عنوان کرد و گفت: در ابتدای کار باشگاه کتابخوانی چیکوتاب فقط اعضای کودک داشتم ولی به مرور با توجه به نیاز کودکان خاص به کتابخوانی با طرح پویش «کودکان خاص خدا» فعالیت اصلی خود را به سمت موسسه‌های توانبخشی سوق دادم.

وی با بیان اینکه آرزویم این است روزی قصه این بچه‌ها به شادی و خوشحالی نوشته شود، ادامه داد: باشگاه کتاب چیکوتاب همواره سعی دارد با محتواسازی درست با محوریت کتاب و جملات زیبای کتاب در تمامی روزهای سال به‌ویژه ایام تعطیل وعید نوروز کودکان و نوجوانان را با کتاب و کتاب‌خوانی آشنا کند.

این قصه‌گو در پایان توصیه کرد: بزرگترها بهتر است در این روزهای عید نوروز پولی را که می‌خواهند به بچه‌ها هدیه بدهند لای یک کتاب قصه آموزنده و داستانی مناسب بگذارند و آن را به بچه‌ها عیدی بدهند تا با این روش ضمن اینکه بچه‌ها به کتاب خواندن هم تشویق و ترغیب می‌شوند بلکه با آن‌ها می‌فهمانیم کتاب خوب دوست ماندگاری برای آنها در تمام سال است.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.