کتاب سال دفاع مقدس لرستان انتخاب می‌شود

ایسنا/لرستان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: به جهت تشویق ناشران و نویسندگان کتاب های دفاع مقدس، سال آینده از بین کتب تولیدی کتاب سال دفاع مقدس انتخاب و از ناشر برتر استان تجلیل خواهد شد.

محسن رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: لرستان از نظر آمار تعداد زیادی شهید، رزمنده و آزاده دارد اما متناسب با این آمار، تعداد کتاب‌های چاپ شده در زمینه نقش آن‌ها در دوران دفاع مقدس بسیار کم است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مدظله العالی در رابطه با تحریف و فراموشی تاریخ دفاع مقدس، عنوان کرد: متولی جلوگیری از این امر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که تاکنون در حد توان خود در این مسیر حرکت کرده است.

رشیدی با بیان اینکه آیندگان در مورد دوران هشت ساله دفاع مقدس سؤالاتی دارند که ما و آثارمان باید پاسخگوی آن باشیم، اظهار کرد: اگر ما واقعیات این دوره از تاریخ کشورمان را ننویسیم دیگران آنگونه که خودشان بخواهند می‌نویسند و به فرزندان ما القا می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به لزوم توجه به محتوای غنی کتاب‌های دفاع مقدسی، عنوان کرد: کتاب باید مخاطب محور و باب میل جامعه بوده و ضمن تنوع در موضوع کتاب، با وجودی که زندگینامه، خاطرات، تاریخ شفاهی، یادنامه نویسی و … لازم است، نباید از پرداختن به جنبه‌های مختلف دفاع مقدس غافل شویم.

وی تمام تلاش ما این است که در روند چاپ و ممیزی کتاب‌های دفاع مقدس در استان تسریع شود، افزود: برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی ویراستاران و نویسندگان دفاع مقدس در دستور کار اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان قرار دارد.

رشیدی تصریح کرد: به جهت تشویق ناشران و نویسندگان کتاب های دفاع مقدس، سال آینده از بین کتب تولیدی کتاب سال دفاع مقدس انتخاب و از ناشر برتر استان تجلیل خواهیم کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان این‌که فضای مجازی ظرفیت مناسبی برای برقرای ارتباط با ناشرین و نویسندگان است، عنوان کرد: پس از تکمیل بانک اطلاعات کتب دفاع مقدس استان آن را در اختیار نویسندگان و ناشران قرار می‌دهیم تا اطلاعات دقیقی از کتبی که تاکنون چاپ شده در دست داشته باشند و در نوشتن کتب، موازی کاری نشود.

انتهای پیام

منبع خبر

نظرات بسته شده است.