کسی نمی تواند مانع اثرگذاری فرامرزی انقلاب اسلامی شود

ایسنا/قم معاون ارتباطات و بین الملل دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: انقلاب اسلامی مانند سایر انقلاب های بزرگ بازتاب های فرامرزی دارد و این تاثیرات امری طبیعی است و کسی نمی تواند مانع این تاثیرات شود.

حجت الاسلام و المسلمین قمی، معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب، در افتتاحیه و رونمایی از آثار همایش بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و جهان اسلام، عنوان کرد: در اولین سالگرد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی اقدام به برگزاری همایش بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی و در دومین سالگرد نیز اقدام به برگزاری همایش بیانیه گام دوم انقلاب و جهان اسلام کرد که سه جلد کتاب خروجی آن است.
وی در رابطه با ویژگی های این همایش بیان کرد: برخلاف عقیده برخی که معتقد هستند یک بیانیه داخلی است، این همایش پژواک بین المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را بررسی می کند.
وی با بیان اینکه این بیانیه با جمودگرایی مخالفت می کند و منشور انقلاب در مسیر آینده است، ادامه داد: ویژگی دوم این همایش این است که نگاه محصور به بیانیه ندارد و بجای تمرکز بر متن و رویکرد اخباری گری بر بیانیه، نگاهی به افق های دور دست دارد.
وی افزود: انقلاب اسلامی مانند سایر انقلاب های بزرگ بازتاب های فرامرزی دارد و این تاثیرات امری طبیعی است و کسی نمی تواند مانع این تاثیرات شود.
حجت الاسلام والمسلمین قمی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بیان می کند که برای ترویج معارف و گفتمان انقلاب اسلامی باید سه مرحله تولید فکر، گفتمان سازی و نهاد سازی را پشت سر گذاشت.
وی افزود: گفتمان قرآنی ما شعارش کرامت اسلامی است که نیاز به تبیین فلسفی دقیق و علمی دارد، گفتمان کرامت در فکر اخلاق و قرآن ما موج میزند ودرون خودش عدالت و آزادی را دارد اما نه عدالت حیوانی و مادی.
وی با اشاره به اینکه مسئله عقلانیت قدسی و اسلامی در برابر عقلانی غربی قرار دارد، عنوان کرد: فلسفه اسلامی زبان گویای انقلاب ما است باید بتواند در فلسفه رسانه و… سایر فلسفه های مضاعف پاسخ دهد و اقدامات عمیق انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه زبان درون مرزی با زبان برون مرزی باید متفاوت باشد و باید گفتمان های سایر فرهنگ ها را نیز مورد مطالعه قرار داد، بیان کرد: ارزش های انقلاب اسلامی دائمی و جهانی است و انقلاب اسلامی نشان داد که تقسیم بندی های جهانی کهنه شده‌است و ارزش های انقلاب اسلامی دائمی و فطری است.
حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر ثنایی دبیر همایش بیانیه گام دوم انقلاب و جهان اسلام، در این مراسم عنوان کرد: با توجه به برگزاری همایش ملی بیانیه گام دوم در بهمن ماه سال ۹۸، کمیته پیگیری بیانیه گام دوم با تدبیر ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصمیم گرفت همایش دیگری با هدف پرداختن به جنبه بین المللی بیانیه و پژواک انقلاب اسلامی در جهان اسلام برگزار کند.
وی ادامه داد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب به این بیانیه، فرزندان معنوی ایشان در دفتر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم احساس تکلیف کردند تا لبیک ویژه بگویند، بنابراین تصمیم به برگزاری یک همایش بین المللی در این راستا گرفته شد.
دبیر همایش بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب و جهان اسلام افزود: این همایش با هدف آشنایی با بایدها و نبایدهای تعاملات فرا ملی نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح امت اسلامی در و جنبه اندیشه‌ای و فرهنگی برای تحقق بیانیه گام دوم در مقیاس منطقه و امت اسلام و زمینه سازی برای تبیین تجربه تمدن جمهوری اسلامی در گام اول انقلاب برای مخاطبان جهان اسلام در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم طراحی شده است.
حجت الاسلام والمسلمین ثنایی گفت: بعد از راه‌اندازی دبیرخانه همایش امروز شاهد هزار و ۵۷۶ صفحه علمی محتوایی دقیق و عالمانه در راستای این همایش هستیم. وصول ۲۶ مقاله و برگزاری ۴۱ نشست و ۲ مصاحبه علمی تخصصی از ویژگی های این همایش بوده است.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: سه جلد کتاب در مورد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خروجی این همایش است.
دبیر همایش بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب و جهان اسلام افزود: همایش دارای دو پنل تخصصی است و در هر پنل مقالاتی ارائه می شود؛ مباحث در پنل اول در مورد انقلاب اسلامی و آورده‌های تمدنی آن در گام نخست ارائه می‌شود.

انتهای پیام

منبع خبر

نظرات بسته شده است.