کلنگ‎زنی طرح ۱۵۰ واحدی مسکن فرهنگیان یزد با حضور وزیر

کلنگ‎زنی طرح ۱۵۰ واحدی مسکن فرهنگیان یزد با حضور وزیر

ایسنا/یزد وزیر آموزش و پرورش استان یزد طرح ۱۵۰ واحدی فاز دوم مسکن فرهنگیان طرح اقدام ملی مسکن را کلنگ زنی کرد.

«رضا یادگاری» مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد در این مراسم ضمن خیرمقدم به وزیر کشور و کسب اجازه از استاندار، گزارشی از طرح اقدام ملی مسکن ارائه کرد.

وی درباره مراحل اجرای طرح گفت: برای اجرای این طرح بعد از ثبت نام‌هایی که انجام شد بالغ بر ۲۲ هزار و ۲۹۵ خانوار متقاضی بود که بعد از پالایش این تعداد، به ۱۲ هزار نفر کاهش یافت.

او افزود: براساس انعقاد تفاه منامه میان آموزش و پرورش و سازمان راه و شهرسازی و برنامه‌ریزی های صورت گرفته، احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفت.

یادگاری با اشاره به این که در ابتدا این دیدگاه وجود داشت که اراضی طرح مذکور از محل اراضی مازاد دستگاه های اجرایی تامین شود اما نهایتأ با همکاری مسئولان زمین مناسب تامین شد.

مدیر کل راه و شهرسازی اظهار کرد: از تعداد ۶۹۵ خانوار واجد شرایط شناخته شده، تعداد ۴۴۶ خانوار در شهر یزد مشمول این طرح هستند.

وی با تاکید بر اینکه کلیه اراضی از طریق راه و شهرسازی تأمین شده افزود: با جلسات مکرر و مستمر و تلاش حضور رئیس کل آموزش و پرورش و استانداری برای کلیه متقاضیان واجد شرایط زمین تهیه شده و ۱۴۲ خانوار فرهنگی، اعم از و بازنشسته و شاغل نیز مشمول این طرح شدند که از این تعداد ۱۲۴خانوار در شهر یزد هستند.
یادگاری ادامه داد: برای اجرای این طرح زمین به صورت رایگان در اختیار، قرار گرفت و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شد و زمین ها با دقت بالایی مکان یابی شدند.

این مسئول در پایان نیز اظهار کرد: این طرح با همیاری سازمان شهرداری به مساحت ۸۶۹۳ متر مربع که ۱۵۰ واحد مسکونی را در بر می گیرد، اجرا شد.

انتهای پیام

منبع خبر

نظرات بسته شده است.