کمیسیون اصل ۹۰ شیوه اجرای قانون اقدام راهبردی را بررسی می‌کند

کمیسیون اصل ۹۰ شیوه اجرای قانون اقدام راهبردی را بررسی می‌کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نصرالله پژمانفر در نشست علنی بعداز ظهر دوشنبه در تذکر شفاهی در واکنش به بیانیه سازمان انرژی اتمی کشور و آژانس بین المللی اتمی گفت: مجلس مواضع خود را صریح بیان کرده است در صدا و سیما این بیانیه مشترک را به عنوان تفسیری برای نظر مجلس بیان کردند، ما اساسا این موضوع را آزاد نگذاشتیم که آقایان بخواهند تفسیر بگذارند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر تفسیری هم وجود داشته باشد، بر عهده مجلس است. ما اینگونه تصمیم گرفتیم که اجازه بدهیم آژانس فیلم‌ها را آفلاین و نه بصورت آنلاین دریافت کند. مشخص نیست چه کسی مجوز قانونی را صادر کرده است.

رییس کمیسیون اصل ۹۰بیان کرد: بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان شکایتی را به کمیسیون اصل ۹۰ داده‌اند که باید طرز کار غلط دولت مورد بررسی قرار گیرد و بر اساس روند کمیسیون اصل ۹۰، این پرونده را در دستور کار قرار می‌دهد.

همچنین در این نشست محمود احمدی بی‌غش‌ در تذکر شفاهی با استناد به اصل ۸۴ قانون اساسی گفت: در مصوبه صبح مجلس، نمایندگان نشان دادند که با کسی تعارف ندارند.

نماینده شازند بیان داشت: از ابتدای کار مجلس یازدهم ضمن اینکه باید، تعامل با دولت را حفظ می کردیم باید اقتدار خود را هم حفظ می‌کردیم زمانی که بیش از۲۰۰ نفر سوال از رییس جمهور را مطرح کردند. در آن روز باید دولت می‌فهمید که مجلس با کسی تعارفی ندارد.

همچنین در این نشست غلامرضا شریعتی اندراتی در واکنش به توافق آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی طی تذکری خطاب به رییس جمهور اظهار داشت: بیانیه اخیر سازمان انرژی اتمی دهن کجی آشکار به ملت و مجلس بود، چرا که مجلس با تصویب قانون لغو تحریم‌ها به دنبال احقاق حقوق از دست رفته ملت و تامین منافع کشور بوده است و اقدام اخیر سازمان انرژی اتمی این قانون را زیر سوال می‌برد.

نماینده مردم بهشهر تصریح کرد: ما رییس قوه قضائیه را به عنوان مظهر برخورد با قانون شکنان می‌شناسیم و به ایشان متذکر می شویم که به عنوان مدعی العموم به موضوع ورود کرده و با ناقضان قانون برخورد کند.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.