گوگل از گوشی پیکسل ۵a 5G رونمایی کرد

گوگل از گوشی پیکسل ۵a 5G رونمایی کردپیکسل 5a

گوگل از گوشی پیکسل ۵a با قابلیت اتصال ۵G رونمایی کرد. این گوشی درواقع نسخه جایگزین پیکسل ۴a 5G محسوب می‌شود که سال گذشته معرفی شد.

پیکسل ۵a دارای یک بدنه جدید آلومینیومی با یک رنگ جدید مشکیِ متمایل به سبز بوده و طراحی آن تاحدودی شبیه به پیکسل ۴a 5G است. بدنه این هندست همچنین از استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار پشتیبانی می‌کند.

مطالب مرتبط:

پیکسل ۵a از یک نمایشگر ۶.۳۴ اینچی اولد (OLED) با رزولوشن ۲۴۰۰x۱۰۸۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز بهره می‌برد. مشخصات داخلی این گوشی هیچ ارتقایی نسبت به پیکسل ۴a 5G پیدا نکرده و همچنان از یک تراشه اسنپدراگون ۷۶۵G در کنار ۶ گیگابایت رم LPDDR4X و ۱۲۸ گیگابایت حافظه در داخل آن استفاده شده است.

پیکسل 5a

بخش دیگری که در آنجا نیز هیچ ارتقایی صورت نگرفته است، بخش دوربین است. مثل پیکسل ۴a 5G، در پشت پیکسل ۵a نیز از یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با فاصله کانونی f/1.7 و یک دوربین التراواید ۱۶ مگاپیسلی با فاصله کانونی f/2.2 استفاده شده است و در جلوی گوشی نیز شاهد یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با فاصله کانونی f/2.0 هستیم. ضمن اینکه، سنسور طیفی پیکسل ۴a از روی پیکسل ۵a حذف شده است.

شاید بزرگترین تفاوت بین پیکسل ۵a و پیکسل ۴a مربوط به باتری آن‌ها باشد. در حالیکه پیکسل ۴a از یک باتری ۳۸۸۵ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد، پیکسل ۵a مجهز به یک باتری ۴۶۸۰ میلی‌آمپرساعتی شده است. البته هنوز هیچ شارژ بی‌سیمی برای این گوشی ارائه نشده و مثل سابق شاهد شارژ آن با یک شارژر سیمی ۱۸ وات خواهیم بود.

همانطور که گفته شد پیکسل ۵a مثل پیکسل ۴a از اتصال ۵G پشتیبانی می‌کند. پیش‌سفارش این گوشی از امروز در آمریکا و ژاپن آغاز شده و قیمت آن در آمریکا ۴۴۹ دلار خواهد بود. عرضه آن نیز از تاریخ ۲۶ آگوست شروع خواهد شد.

منبع: GSMArena

00منبع خبر

نظرات بسته شده است.