یونیتی صدها نفر از کارکنان خود را از کار برکنار می کند

یونیتی صدها نفر از کارکنان خود را از کار برکنار می کندیونیتی

یونیتی (Unity)، شرکت واقع در سن فرانسیسکو که موتور گرافیکی آن نیز با همین نام شناخته می‌شود، قصد دارد تا حدود 200 نفر از کارکنان خود را برای کاهش هزینه‌ها از کار برکنار کند. به‌گفته‌ی سخنگوی یونیتی، این شرکت در نظر داد تا منابع خود را صرف اطمینان از رشد و گسترش شرکت در آینده کند.

شرکت یونیتی در سال 2004 تاسیس شد و در سال 2020 نیز به عنوان شرکتی مستقل به فعالیت خود در بازار نرم‌افزارها ادامه داد. با این وجود، سال 2022 مشکلات زیادی را برای این شرکت به‌وجود آورد و ارزش سهام یونیتی در این سال با کاهشی 72 درصدی مواجه شد. خبر اخراج نیروهای یونیتی در حالی منتشر شده که جان ریکیتلو (John Riccitiello)، مدیرعامل این شرکت، مدتی پیش اعلام کرده بود که یونیتی مشکلات مالی نداشته و قصد تعدیل نیرو ندارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری Kotaku، یونیتی تا یک ماه حقوق کارکنان اخراجی خود را پرداخت خواهد کرد و پس از آن نیز هزینه‌های جانبی و بیمه‌ی سلامت آن‌ها را نیز پوشش خواهد داد. در حال حاضر جدی‌ترین رقیب یونیتی شرکت اپیک گیمز است. یونیتی برخلاف اپیک در زمینه‌ی ساخت بازی‌های ویدیویی فعالیت ندارد و درآمد این شرکت از طریق حق لایسنس موتور گرافیکی آن به‌دست می‌آید. در حال حاضر ارزش این شرکت 11.14 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

منبع: TechSpot

منبع خبر

نظرات بسته شده است.