۱۴۰ هزار نفر بر انتخابات شوراها نظارت می‌کنند

۱۴۰ هزار نفر بر انتخابات شوراها نظارت می‌کنند

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سید حمیدرضا کاظمی روز سه شنبه در نشست خبری هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، با اشاره به فرآیند برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ گفت: جایگاه شوراها بسیار مهم است. نهاد شورا یعنی واگذاری کار مردم به خود مردم است. نیاز است مردم ایران با شایسته سالاری این انتخاب بزرگ را با سربلندی انجام دهند.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های شوراها کسانی که آماده این انتخابات می‌شوند باید برای تامین منافع مردم آماده شوند.

کاظمی خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی ضمن استقلال خود بر شهرداری‌ها نظارت دارند و این نظارت باید به شکل دقیق انجام شود.

وی از وزارت کشور خواست که انتخابات شوراها با توجه به شرایط کرونایی به شکل الکترونیک انجام شود و یادآور شد: ۷۲هزار شعبه اخذ رای و ۳۲ هزار دستگاه الکترونیک در کشور وجود دارد به همین دلیل در برخی کلان شهرها، انتخابات را به شکل الکترونیک برگزار می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه در دوره گذشته۵۴ هزار و ۸۸۸ نفر در انتخابات شوراهای اسلامی نام نویسی کردند و اعضای اصلی شوراها ۶ هزار و۷۵۱ نفر بودند، گفت: در این دوره برای نظارت بر انتخابات ۱۴۰ هزار نفر مستقر خواهند شد و مردم یقین داشته باشند که به‌شکل دقیق در روند انتخابات از این امانت حراست می‌شود.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اضافه کرد: انتخابات میاندوره‌ای مجلس و خبرگان، ریاست جمهوری و شورای شهر را در این دوره تجمیع شد تا هزینه کمتری داشته باشد و در مردم هم ایجاد انگیزه کرده و اثر مثبتی بر مشارکت انتخابات ریاست جمهوری بگذارد.

وی با بیان اینکه جلسات مختلفی با دستگاه‌های امنیتی برگزار کردیم که روند انتخابات بر اساس قانون باشد، گفت: ما دو حق بر گردن افراد داریم یکی اینکه افراد پاکدست در انتخابات شوراها نامزد شوند. اگر فردی پرونده مستندی داشته باشد حق شرکت در انتخابات را ندارد و اگر بدون مستند نظری علیه نامزدی مطرح شود هیات مرکزی باید از وی حمایت کند.

کاظمی گفت: افزایش تعداد شعب در این دوره در دستور کار هیات نظارت قرار گرفت که مردم نگران سلامت خود نباشند و پیشنهاد دادیم که افراد ناظر در انتخابات واکسینه شوند تا روند انتخابات به خوبی انجام شود.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا درباره تایید صلاحیت‌ها گفت: ما جلسات متعددی در مورد تایید صلاحیت داشتیم. ملاک و معیار ما بحث صلاحیت اشخاص است و نسبت به شخص یا جریانی نگاه منفی نداریم.

ادامه دارد…

منبع خبر

نظرات بسته شده است.