۸۹ بیمار مبتلا به کرونا در بخش های ویژه بیمارستان های فارس هستند

۸۹ بیمار مبتلا به کرونا در بخش های ویژه بیمارستان های فارس هستند

شیراز – مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز گفت: هم اکنون ۵۷۸ بیمار مثبت و یا مشکوک با علایم کرونا در بیمارستان های استان بستری و از این تعداد ۸۹ نفر در «آی سی یو» هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر روح الله حسینی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۶۱۶ هزار و ۷۸۹ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های استان انجام شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۱ هزار و ۸۰۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۵ هزار و ۹۶۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد دو هزار و ۲۴۲ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۴ هزار و ۴۸ نفر بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او همچنین از بهبودی ۱۶۶ هزار و ۶۰۱ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه اضافه کرد: هم اکنون ۵۷۸ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علائم کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر حسینی با اعلام جان باختن ۳ هم استانی دیگر در اثر کرونا ویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در فارس را سه هزار و ۱۹۸ نفر اعلام کرد.

او با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان‌های همجوار مانند خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد، از مردم استان خواست با رعایت اصول بهداشتی شامل استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی، شست و شوی مکرر دست‌ها و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی، از عوارض مختلف کرونا ویروس در استان فارس جلوگیری کنیم.

منبع خبر

نظرات بسته شده است.