اخبار سلامت

ایران در چشم قطری‌ها: مقرون‌به‌صرفه و جذاب برای جراحی زیبایی

ایران در چشم قطری‌ها: مقرون‌به‌صرفه و جذاب برای جراحی زیبایی

رایزن فرهنگی ایران در قطر گفت: ایران در نمایشگاه گردشگری قطر با تأکید بر معرفی خود به‌عنوان مقصدی حلال، امن، خانوادگی و مقرون‌به‌صرفه، گام‌های بلندی برای جهش گردشگری در منطقه برداشت.  

علی بختیاری، رایزن فرهنگی ایران در قطر به بهانه حضور ایران در نمایشگاه گردشگری قطر، در گفت‌وگو با رزنیوز به برنامه‌های فرهنگی و راهکارهای جذب گردشگران قطری از طریق این رویداد اشاره کرد و درباره اقدام بخش گردشگری ایران برای معرفی به‌عنوان مقصدی حلال، خانوادگی، مقرون‌ به‌ صرفه و نزدیک سخن گفت و حضور ایران در نمایشگاه گردشگری قطر را صحنه‌ای برای دیپلماسی فرهنگی دانست.

راهبرد ایران برای جذب گردشگر قطری؛ حلال، خانوادگی و مقرون‌به‌صرفه

رایزن فرهنگی ایران در قطر درباره هدف اصلی حضور ایران در این نمایشگاه توضیح داد: با توجه به تجربه سال گذشته، سه هدف مشخص دنبال شد که عبارتند از معرفی ایران به‌عنوان مقصد چهارفصل، خانوادگی، حلال و مقرون‌ به‌ صرفه برای بازار قطر و منطقه، وصل‌کردن فعالان گردشگری ایران به شبکه آژانس‌ها و اپراتورهای قطری از طریق جلسات B۲B و کمیته مشترک و استفاده از نمایشگاه به‌عنوان صحنه دیپلماسی فرهنگی با نمایش هنر، موسیقی و صنایع دستی در غرفه ۱۵متری و برنامه‌های حضوری.  

ایران در دسترس و نزدیک

بختیاری درباره پیام ایران در بازار قطر و منطقه نیز گفت: پیام ما این بود، ایران نزدیک‌ترین و در دسترس‌ترین مقصد برای تجربه فرهنگی، طبیعت‌گردی و سلامت است. برای خانواده‌های قطری که دنبال مقصدی حلال، امن و کم‌هزینه‌اند، ایران ترکیبی از شهرهای تاریخی، شهرهای مذهبی مثل مشهد و طبیعت خنک و سرسبز تابستانی را ارائه می‌دهد و تمام این موارد در چند ساعت پرواز از دوحه رخ می‌دهد. این پیام در بروشورها، ویدئوها و گفت‌وگوهای B۲B تکرار شد و نیاز به تداوم و تقویت دارد.  

ایران در چشم قطری‌ها: مقرون‌به‌صرفه و جذاب برای جراحی زیبایی

نقاشی و موسیقی ایرانی، صحنه‌ساز دیپلماسی فرهنگی در دوحه

رایزن فرهنگی ایران در قطر گفت: ما بر تنوع جغرافیایی، غذای ایرانی، هنر و گردشگری سلامت تأکید کردیم. این عناصر برای مخاطبان خلیج فارس جذاب‌اند، به‌ویژه جاذبه‌های استان فارس و اصفهان که اشتراکات فرهنگی و تاریخی با کشورهای منطقه دارند.  

او اظهار کرد: اجرای زنده نقاشی با الهام از نقوش قالی ایرانی و اجرای موسیقی و نمایش آیینی استان هرمزگان بازخورد بسیار خوبی داشت. حضور استاد نقاش و گروه موسیقی جنوبی، تعامل مستقیم بازدیدکنندگان را برانگیخت و فضای غرفه را به صحنه‌ای برای گفت‌وگوی فرهنگی تبدیل کرد.  

بختیاری با بیان اینکه راهکارهایی برای معرفی اماکن کمتر شناخته‌شده در نظر گرفته‌ایم، افزود: یکی از راهکارها ترکیب مقصد شناخته‌ شده با مقصد تازه در قالب پکیج‌های ترکیبی است، مثلاً مشهد همراه با طبیعت کلات و طرقبه، یا شیراز همراه با سواحل و موسیقی بوشهر. معرفی جاذبه‌های مشابه و مشاهیر محلی نیز به درک بهتر مخاطب کمک می‌کند.

از هیرکانی تا اسکی؛ کشف ناشناخته‌های ایران توسط گردشگران قطری

او ادامه داد: سه دسته مقصد برای گردشگران جذاب‌ هستند، شمال سبز ایران و جنگل‌های هیرکانی به‌عنوان نماد هوای خنک، استان فارس به‌ خاطر پیوندهای فرهنگی و مشاهیر ادبی و مناطق برفی و پیست‌های اسکی که بسیاری از مخاطبان منطقه از وجودشان بی‌خبرند. همچنین شهرهای جنوبی با اشتراکات فرهنگی مورد توجه‌اند.  

رایزن فرهنگی ایران در قطر در ادامه گفت: بخش خصوصی با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، چند الگوی بسته ترکیبی ارائه کرد که پاسخگوی نیازهای متنوع بازار باشد و برای عرضه در قطر آماده شده‌اند.

قطری‌ها طرفدار جراحی زیبایی در ایران 

بختیاری درباره ظرفیت‌های حوزه گردشگری سلامت ایران در بازار قطر توضیح داد: جراحی‌های زیبایی بیشترین تقاضا را دارد و در کنار آن چشم، قلب و ارتوپدی مورد توجهند. در معرفی این حوزه، کیفیت خدمات، هزینه و نزدیکی جغرافیایی به‌عنوان مزیت‌های رقابتی برجسته شد. تمایل برای همکاری با کلینیک‌ها یا بیمارستان‌های قطری مطرح شده است اما نیاز به سازماندهی و مسیرهای مطمئن‌تر هستیم. در نمایشگاه مراجعات و علاقه‌مندی‌هایی از قطر و دیگر کشورهای خلیج فارس ثبت شد که در دست پیگیری است.  

بزرگترین چالش گردشگری ایران در قطر

رایزن فرهنگی ایران در قطر گفت: جلسات B۲B با حدود ۴۰ آژانس قطری برگزار شد، محور مذاکرات طراحی تورهای ۳ تا ۵ روزه، بسته‌های گردشگری سلامت و تورهای فرهنگی و مذهبی بود. همچنین در نخستین نشست «کمیته گردشگری ایران و دولت قطر» موضوعاتی مانند بازاریابی مشترک، تسهیل روادید و حمل‌ونقل مطرح شد.  

او افزود: بزرگ‌ترین چالش فاصله بین ایران واقعی و تصویری است که رسانه‌ها ساخته‌اند. مشکلات ارزی، محدودیت پروازهای مستقیم و کمبود محتوای دیجیتال حرفه‌ای به زبان عربی لهجه خلیجی نیز موانع دیگرند. راه‌حل‌ها شامل حضور فعال در نمایشگاه‌ها، تولید محتوای چندرسانه‌ای عربی، استفاده از اینفلوئنسرهای قطری و ساده‌سازی فرایند سفر از جمله بهره‌گیری از معافیت ویزا است.

ایران در چشم قطری‌ها: مقرون‌به‌صرفه و جذاب برای جراحی زیبایی

بختیاری درباره آمار بازدیدکنندگان غرفه ایران در این نمایشگاه نیز گفت: روزانه حداقل ۵۰ بازدیدکننده حرفه‌ای به غرفه ایران مراجعه کردند و حدود ۴۰۰ کتابچه و بروشور توزیع شد. با برنامه‌ریزی مشترک، بازاریابی هدفمند و سرمایه‌گذاری روی تجربه‌های فرهنگی و طبیعت‌گردی، ایران می‌تواند به‌ سرعت جایگاه خود را در بازار سفر شهروندان قطر ارتقا دهیم.  

انتهای پیام 


لینک خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *