اخبار تکنولوژی

یک بلاگر خودرو چینی آواتار را زیر ذره‌بین برد و حالا قرار است دادگاهی شود

یک بلاگر خودرو چینی آواتار را زیر ذره‌بین برد و حالا قرار است دادگاهی شود

ماجرای جنجالی بر سر ضریب آیرودینامیک خودرو برقی Avatr 12 همچنان ادامه دارد. چندی پیش، یک بلاگر چینی ادعا کرد سدان برقی آواتار آن‌قدری که شرکت سازنده‌اش ادعا می‌کند، آیرودینامیک نیست.

در حالی که شرکت آواتار عدد تحسین‌برانگیز ۰٫۲۱ را برای ضریب درگ اعلام کرده بود، بلاگر در تست‌های شخصی خود به عدد ۰٫۲۸۱ رسید؛ اختلافی که به سرعت در شبکه‌های اجتماعی، از جمله ایکس بازتاب پیدا کرد و حتی توجه ایلان ماسک را برانگیخت.

آواتار با واکنشی پرهیاهو وارد میدان شد و برای اثبات ادعای خود، تست زنده در تونل باد برگزار کرد. این نمایش عمومی با دعوت رسمی از ایلان ماسک همراه بود، گرچه او در مراسم حاضر نشد.

در تست‌های آواتار، ضریب درگ مدل استاندارد در شرایط خاصی ۰٫۲۱۷۵ اعلام شد، اما همان خودرو با استفاده از رینگ‌های اسپرت به ضریب درگ ۰٫۲۳۲۶ رسید. در ترکیبی از آینه‌های جانبی سنتی، ارتفاع بالاتر بدنه و بازبودن جلوپنجره، ضریب درگ به ۰٫۲۷۴۳ رسید؛ عددی که بسیار به عدد ادعایی بلاگر نزدیک است.

جنجال اصلی زمانی آغاز شد که بلاگر چینی پس از نمایش زنده، ویدیویی منتشر کرد و مدعی شد شرکت آواتار از نمونه‌ی اولیه (و نه مدل تولید انبوه) در تست استفاده کرده است.

آواتر ادعای بلاگر را رد و اکنون از او شکایت کرده است. آواتار در دادخواست خود، خواستار ۱۰ میلیون یوان (حدود ۱٫۴ میلیون دلار) غرامت به‌دلیل آسیب اقتصادی و لطمه به اعتبار برند شده است.

مقاله‌های مرتبط

به گزارش CarNewsChina، شرکت آواتار احتمال داده که این بلاگر بخشی از یک کمپین خرابکاری سازمان‌یافته (Black PR) علیه برند باشد؛ روشی در رقابت‌های تجاری که در آن، بازیگران ناشناس برای تضعیف برندهای رقیب، اخبار منفی و جهت‌دار منتشر می‌کنند.

اکنون همه‌ی نگاه‌ها به نتیجه‌ی پرونده‌ی حقوقی و واکنش‌های بعدی معطوف شده؛ ماجرایی که بار دیگر نشان می‌دهد در صنعت خودروسازی چین، فناوری و روابط عمومی به‌شدت در هم تنیده‌اند.

لینک خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *